DANCING IN THE MOONLIGHT

mmmhm, det blev en supermysig kväll igår på relaxen med några klassisar, det skrattades och pratades i massor. Enormt trevligt, helt enkelt. Det badades bubbelpool, bastades och vi hann även med att busa en del inne i äventyrsbadet (där jag än en gång konstaterades att min bikini inte är gjord för att bäras vid andra sammanhang än att sola).

Annars så var gårdagen inte riktigt min dag, om man säger så. Till att börja så försov jag mig, underbar start på dagen. Frukosten uteblev, så jag slängde ner en banan, ett äpple och en apelsin i påsen och gick till bussen. Lutade påsen mot sätet och lyssnade gott på min musik. Bussen bromsar plötsligt in, påsen välter omkull och ut rullar både mitt äpple och apelsinen. Och som om inte det var nog så fortsatte apelsinen att rulla framåt i bussen och ut ur bussen. Jag skämdes alldeles för mycket för att gå ut och hämta frukten. Det värsta? 1. Jag var extremt apelsinsugen. 2. Busschauffören var extremt snygg. Jobbigt läge!

Ska strax lägga mig och lyssna på det allra senaste tillskottet bland mina musikfavoriter; Olle Nyman. Underbart härlig röst och mysiga låtar, perfekt sovmusik!

I helgen ska jag avverka detta berg av skolarbete, får ångest bara att tänka på det... Sen ska jag även på en begravning på lördag. Planerar att bära svarta kostymaktiga byxor, något svart, slappt linne upptill, kofta och höga klackar till det. Toppar nog med ett rött läppstift på det. Ska prova lite mer ordentligt imorgon, sen så bestämmer jag mig mer ordentligt. Men byxorna är jag ganska säker att det blir iallafall, det är mest vad jag ska bära till som är det stora bekymret.

Har förresten fått tandställning idag. Är redan less, vill bara att den ska försvinna. Förutom att den gör ont så är den bara i vägen och fruktansvärt besvärlig. Gissar att det kommer kännas värre imorgon... Och inte nog med det jag nyss nämnde så läspar jag också. Hur kul är det?! Jaja, jag får väl se det positivt, även om det känns fruktansvärt svårt i nuläget.

Dagarna till John Mayer-konserten minskar med stormsteg, och nu är det bara 73 dagar. Och jag behöver väl knappast nämna att jag längtar så jag tror jag spricker? Om man sedan lägger på 12 dagar till det så är man framme vid studentdagen, gött!

Nästa vecka blir det full rulle, då ska det göras prov på löpande band, det ska hållas tal och så ska det eventuellt inhandlas en studentklänning, det ni! H&M invigs i Boden om exakt en vecka, och då hoppas jag att min goding finns där någonstans. 149 kr får jag hosta upp, vilket känns som ett helt klart överkomligt pris. Kan hända att även studentskorna får följa med då vi åker till Luleå (igen) på tisdag. Nu ska jag sova, är helt slut. GODNATT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0