HAPPILY EVER AFTER

en slö, men rätt skön start på helgen har det varit hittills. Har läst ut 19 minuter, lagat middag (en mycket uppskattad köttfärssås med spaghetti till) och sen varit på teater här i kvarteret. Rätt segt, så vi gick efter pausen.
ska om inte alltför lång tid bege mig till sängen, som kvällen till ära är helt renbäddad. Skönt är bara förnamnet. Lär ju sova som en prins. Vilket jag vanligvis gör, men sömnen är alltid lite extra blåblodig i en renbäddad säng, har det visat sig.

nu är det bara tre - TRE!!!! - dagar kvar till lovet, woho! Vi börjar veckan med en högt efterlängtad Jazz- och blueskonsert (och inte för att det ska bli roligt att spela, utan för att det ska bli så jäkla skönt att slippa jazzäcklet och äntligen få börja spela vanlig musik igen), sedan blir det prov för hela slanten! Fast i gengäld får jag en härlig sovmorgon på onsdag, sweet. Grym avslutning, om inte annat. Sen är det - som nyss nämnt - lov. Och just det, ska ju hinna med att showa, sjunga, dansa, svettas och servera mat på våran sista Wallmans-föreställning som inträffar på tisdag. Ska bli skönt, men samtidigt lite trist, nu är ju allt vi har arbetat inför över.

åker till mormor först på torsdag, förmodligen där någon gång mitt på dagen eller tidigt på förmiddagen. Det enda som egentligen är inplanerat den dagen är att jag tänkt gå på stan en liten sväng, eventuellt köpa min studentklänning, annars är det inget särskilt inplanerat. Måste ta ett snack med systern min, så kanske jag får lite bukt på mitt oplanerade lov. Fast å andra sidan är det ganska skönt att inte planera in något, vara lite spontan, ta dagen som den kommer.

och ja, jag räknar fortfarande ner till John Mayer-konserten (bara 65 dagar kvar nu!). Kan inte fatta att tiden gått så här fort, nyss var det ju över 100 dagar. Men jag ska inte klaga, tiden får gärna gå liiiite snabbare om ni frågar mig! Tills dess peppar jag med att dunka Where the light is och Any given thursday på repeat (hur man nu kan nöta en DVD på repeat). Och nu, då jag lyckats värva systern min så kanske jag kan göra det utan klagomål, vilket bara är ett stort, enormt plus! Åh, livet blir så mycket enklare då man är 2 John Mayer-fans i familjen. Nu är det bara min kära moder kvar, sen är samlingen komplett, haha.

nej, nu kilar jag till sängen. Finns inget spännande att se på tv, konståkning är inte riktigt min kopp te och mina slutspelsfavoriter Brynäs åkte väl ut ikväll, attans bananer. Då blir det no more av den söta Markström den här säsongen då, om han nu inte får spela i VM (SNÄLLAAAAA låt det inträffa!) senare i vår. Men imorgon, då är det andra bullar! Körslaget, Millennium och säkert något mer trevligt. För att inte tala om söndagen! Gossip girl, Wipeout och Ballar utav stål. Härliga söndag! Okej, det tycker jag egentligen inte, men det faktum att jag får se Chace Crawford/Nate Archibald igen höjer kvalitén på söndagen avsevärt. Killen är ju så vansinnigt snygg att det gör ont, inte sant?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0