här var den, minsann!

Tänka sig, jag hittade låten! Inte så svårt, visserligen, men ändå. Killen som sjunger heter i varje fall Jack McManus och låten heter "Bang on the piano". Leta upp killen på YouTube bums! Ska ta och kolla in lite fler låtar av han, tror jag. Tycker faktiskt att han påminner om killen som tävlade för Danmark i Eurovision Song Contest, Simon Matthew, röstmässigt. Vad tycker ni? Annars påminner han lite om James Morrison. Och om ni inte kollat in han heller, James alltså, är det på tiden att ni gör det! Flera av låtarna från debutalbumet är superbra, går inte att välja någon favorit. Men This Boy och Wonderful world är grymt bra.

Jag får ett litet ryck ibland, då jag lyssnar på en massa singer/songwriters. Oftast manliga, av någon underlig anledning. Tyler Hilton, John Mayer, James Morrison, Gavin DeGraw med flera. Åh, det finns ju så många bra att man knappt vet var man ska börja eller sluta. Och låtarna ... Åh. Say, Chariot, This boy, I'd rather be lonely, Vultures, You'll ask for me, Wonderful world ... Man upphör aldrig att hitta nya favoriter. Sitter för tillfället och kollar på videon till Say på youtube. Grymt bra låt. Och jag blir så sugen att se film. Vill se The Bucket List, men jag har ingen aning om när den släpps på DVD. Har den ens gått på bio här i sverige? Snälla hjälp mig, om någon råkar veta. Och ni som inte hört låten. Say alltså, gör det!

Nu ska jag researcha lite på det här med The Bucket List ...

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0