PDOL; torsdag och fredag

En riktigt trevlig helg än så länge, torsdag åkte vi till stan runt åtta-tiden. Först gick vi runt en liten stund och bara kollade läget, innan vi begav oss till stora scenen för att se Jill Johnson. Rätt mycket folk där, åtminstone för att vara en torsdag. Sen efter hennes konsert gick vi vidare och kollade, åt mat från Sunes. Där runt två-tiden lämnade vi området, åkte för att tanka och sen till hamnen vid Nolia och hälsade på Uffe, Niclas och Johanna i båten. Riktigt trevligt, vi skrattade mycket och länge åt Niclas rätt dåliga skämt. Men det var kul ändå. Sen drog vi hem, jag tvättade bort sminket och borstade tänderna innan jag stupade i säng. Men all in all så var det faktiskt en grym kväll. 

Fredag var det bara att göra sig iordning tidigt, runt tre-tiden. Det som tog längst tid var nog att välja kläder, men till slut föll valet på ett par korta jeansshorts med ett par hudfärgade strumpbyxor under, vitt linne, svart kofta och ett halsband till. Och sen följde väskan med, såklart. I den fanns min sjal, hårspray och lite andra smågrejer. Sen åkte vi till Gotis och väntade på att mamma skulle koka kaffe, vilket tog en och en halv evighet. Men till slut så var det klart, och då åkte vi till stan. Mamma skulle hem igen och fixa sig, men vi var redan klara, så hon släppte av oss inne i stan. Hämtade våra armband innan vi drog till busstationen för att vänta på folket. Sen kom dom, så då kunde vi dra in emot området. Fast vi gick inte in än, utan vi stod där ute och kände lugnet ett tag, drack lite öl och var social med en massa folk. Trevligt, trevligt. Då vi gick in mötte vi Johanna, som senare följde med oss och såg på Håkan Hellström. Efter Håkan satte vi oss vid trädet, pratade lite innan vi gick neråt mot tivolit, mot skumpartyt. Jag hade då inte rätt skor för ändamålet ... Dom var sjöblöta på två sekunder typ, och smutsiga var dom och stank diskmedel gjorde dom också. Sen skulle jag och Amanda gå och prata med Robin lite, på samma ställe där nyårsfesten var, så vi gick dit. Halvvägs insåg vi att vi tagit en enorm omväg, och gått runt halva området, istället för att ta utvägen som låg där precis vid det huset. Nåja, det gick rätt bra ändå. Träffade Robin och pratade lite med han, sen gick vi tillbaka, träffade en apfull kille som skulle till campingen, men han följde med oss tillbaka in på området istället. Sen strosade vi runt, gick upp till stora scenen och smålyssnade på Takida en stund, innan jag sprang från stället (lång historia) ner till skumpartyt, blev ännu blötare. Och väldigt skummig. Men det var kul ändå! Halv tre någon gång gick vi till mamma, hämtade lite money och gick för att äta någonstans. Givetvis var det ju packat med folk överallt; Sunes, Max och Shell. Men det blev till slut Sunes, dels för att dem har bäst mat och så var det minst folk där. Så efter att ha väntat i vad som kändes en evighet fick jag min efterlängtade kycklingburgare, som var borta på typ fem minuter. Men hey, är man hungrig så är man. Och jag hade faktiskt inte ätit på elva timmar, så det kanske inte var så konstigt heller. Sen drog vi hem och efter en stunds snack med Amanda somnade jag, helt utslagen. Men det var en grymt kul kväll faktiskt!

Nu väntas besök av lite släktingar, och sen ikväll är det jobb och sen pdol igen.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0