you get mad, you get strong, wipe your hands, shake it off then you'll stand

grym helg, woho! Lämnade grejerna hos Amanda, bytte om och drog till Mathias en stund, sen drog vi till stan, käkade en svingod hamburgare på Max, träffade mamma en snabbis, köpte lite gotti på Kioskbaren, cyklade till Gültzaudden och hängde där. Synd att det var apjävlakallt, hade kunnat vara liiite varmare. Men det var trevligt ändå. Hängde med några tjejer Amanda kände, sen kom några till, tjejerna drog, vi satte oss och chillade vid en grillplats med en massa folk, och där stannade vi resten av kvällen. Efter elva någon gång drog jag, Amanda och hennes kompis som jag inte minns namnet på, till Tasty, tog en kisspaus och sen drog vi hem. Tyckte det kändes lite dumt att ha vantar och långkallingar 5e Juni, men då jag kom hem så var jag bara tacksam för det, höll på att frysa ihjäl då vi cyklade hem. Bytte om till mjukiskläder, gosade ner oss i sängen och såg Alvin och gänget, sen somnade jag som en liten prins. Vaknade halv nio, pigg som tusan, Amanda snarkade järnet, så jag såg tv, hann med MTV Movie Awards 2009, My Super Sweet 16 och The hills, sen steg vi upp, klädde på oss och åkte till stan, handlade lite, köpte tårta osv, åkte hem och sen kom det lite folk och fikade hos oss. Sen drog alla igen, vi - eller snarare dom, jag var inte det minsta delaktig i matlagandet - började laga mat, åt osv. Vi hade tänkt att åka på Pite Cruising först, men vi struntade i det, och körde lite gammalt hederligt kökskrök istället. Avslutade kvällen framför tvn, såg Ghost Rider, som för övrigt var helt värdelös.

Söndagen började på ungefär samma sätt; låg i sängen och såg tv i flera timmar, steg upp, gick till Roger och Pernilla och lånade Jessie, också känd som Råttan, och åkte ut en sväng. Det blev en tur med cyklarna till Lulsundet, skulle förbi Mathias och hämta Amandas vantar som den stackaren glömde kvar hos honom fredagkväll (japp, hon var alltså vantlös då vi cyklade från stan), fick världens fulaste kort på mig, som måste vara sisådär 7 år gammalt. Huvva, vad tiden går fort... Sen åt vi iallafall middag, tortellini med ostsås, sjuuuukt gott! Fick skjuts till bussen, skönt. Gjorde ett snabbt besök på Pressbyrån, inhandlade Glamour och Chic innan jag begav mig till linje 23 som skulle ta mig till Boden. Vet inte om det berodde på bussens icke-existerande luftkonditionering eller om det var att busschauffören körde som att han stulit bussen, men jag blev åksjuk. ÅKSJUK. Tror inte jag blivit åksjuk. Alltså typ, ever. Helt galet. Satte mig en stund, pratade med Anna medans jag satt och återblev mitt vanliga jag, sen gick jag till skolan för att hämta min cykel. Träffade Åsa, pratade med henne for a while, sen cyklade jag hem. Hade typ ett ton packning, och min cykel kändes helskum, trodde att någon hade varit och mixtrat med typ allt. Bromsarna lät, sadeln kändes weird. Gissar dock att jag hade hunnit vänja mig vid den underbara Crescent-cykeln jag glidit runt på i helgen. Vi såg Söndagsparty och hade det mys. Lite sad att det var säsongens sista avsnitt, det har ju varit så braaaa! Det har helt klart förgyllt mina söndagskvällar.

Idag hade vi engelskalektion, och Ewa, våran lärare, hade bakat fika åt oss. En massa supergott fika. Hon hade gjort en chokladkaka, dumlekakor och bärkaka. Sjuuukt gott. Ewa är så snäll. Sedan fick vi se lite teatrar och filmer, vi fick kika på Nationella, som jag fick VG på. Blev lite chockad att jag fick VG på speaking, tyckte det gick skitdåligt. Sen väntade vi en hel evighet på att få repa inför morgondagens bautakonsert, fick se mitt GeMu-prov under tiden. Jag lyckades få VG på teorin, och jag bättrade på min poäng i gehöret med typ 13 poäng. Så jag är rätt nöjd, ja. Mitt VG räckte dock inte för att höja betyget, men det gör inget, är så jäkla nöjd över att jag faktiskt lyckades få nånting högre än G. I GEMU. Galet, galet. Imorgon är det - som sagt - dags för bauta, och jag kommer både befinna mig i gräset som åskådare och på scenen (=altanen) som uppträdare. Kommer, tillsammans med resten av Bo Karl(spers) Orkester (som våran ensemble kallar sig) och framföra No Woman No Cry av Bob Marley, Oh, vilken härlig dag med Jill Johnson och Judy min vän med Tommy Körberg. Fint. Hoppas bara att vädret är det. Fint, alltså. Håller tummarna för ett riktigt stekjävla väder, typ som det var förra året, men det känns inte så troligt just nu. Men jaja, det löser sig säkert.

nu ska jag parkera arslet framför tvn,
tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0