Jakt på skor ...

Ja, jag är väl medveten om att detta är mitt typ fjärde inlägg på knappt en timme, men det skiter jag i! Håller för tillfället på att leta järnet efter ett par skor. Drömmen är såklart ett par klassiska vita Converse.

Åhhh


Men, pallar jag verkligen att punga ut 600 pix för dessa skor? Och dessutom PLÅGAS i en vecka innan man gått in i dem? Nej, inte nu. Dessutom är PDOL, som sker i helgen, ändamålet jag ska ha nya skor till och tills dess är det två dagar kvar (Jag LÄNGTAR!!) så nej, inga nya Converse tills dess. Däremot ett par vita Keds skulle jag inte tacka nej till direkt. Dock så ser dessa grymt tråkiga ut, åtminstone på bild.




Men faktum är att dem är otroligt sköna. Faktiskt. Inte för att jag faktiskt ägt ett par Keds. Men jag har provat ett par. Det räcker för mig. Tror jag. Otroligt sköna. Dock ett litet minus för SJUKT stora storlekar. Eller det kanske är ett plus? Jag vet inte. Fast väldigt irriterande är det faktiskt, blir så himla komplicerat. Som en jämförelse bara, i ett par Converse drar jag 36,5-37 och dem ligger mellan 23 och och 23,5 cm. Dock så är dem liiite små i början. Då tänker väl alla förnuftiga, vuxna människor att: men för guds skull, lilla flicka, köp skor som passar! Det är farligt att gå i för små skor! Men då kan jag ju bara säga er att Converse har den underliga egenskapen att de töjer ut sig så pass att till slut så är dem för stora. Så de svarta 36,5or jag äger som faktiskt var för små en gång i tiden, dessa är idag för stora. Ha. Men, tillbaka till skostorleksdilemmat. Som jag sade så är mina Converse 23 cm, medans ett par Keds 36or går på 24 cm. Hmmm. Måste dock provas, även om det är med cm så är allt relativt. Men det skall minsann undersökas, och då jag har resultat lovar jag att redovisa i bloggen, utifall att det är någon annan som lider av samma dilemma som jag. Eller ja, lider och lider. Det är ju inget jag lider av direkt, men det gör ju saker krångliga. Men det brukar lösa sig till slut.

Nu ska jag gå och ta mig en frukt, känner mig riktigt sugen.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0