Dagens låt 4/11

Tänkte vara sådär lite lagomt ego och faktiskt välja en låt där jag själv medverkar som dagens låt. Fast det är bland typ 90 andra estetare, så det räknas inte riktigt. Plus att jag inte syns, så hade jag inte sagt det hade nog ingen vetat att jag är med och sjunger i kören, eller hur?

Hur som helst, videon är från våran första konsert för i år. Alla elever på estetiska programmet, inriktning musik, medverkade, både i kören och kompbandet. Låten vi sjunger heter "Call on the lord" och är skriven av Fredrik Lindqvist, tror jag han heter. Solisten är en tjej i ettan som heter Hanna, superduktig tjej! Det var hur roligt som helst att ha den här konserten, och likadant var det förra året, fast då sjöng vi några lite mindre roliga låtar, om man uttrycker sig så. I år repade vi in fem gospellåtar - Again I say rejoice, Sanctuary, Lovely day, All in all och så då Call on the lord - under tre intensiva dagar som vi sedan framförde inför ett nästan fullsatt björksalen under fredagkvällen. Under kvällen bjöds det också på lite blandad musik från förra året, som då framfördes av oss i tvåan och treorna. Mycket trevlig kväll, I must say!

Nåja, inget mer snack, här är videon. Enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0