Dagens låt 1/11

Dagens låt behöver ingen större presentation. Nothing ever hurt like you med James Morrison. Ta-dah, där har ni den. Faktiskt, då jag hörde, eller snarare läste, titeln var min första tanke "ahapp, ytterligare en ballad". Så ni kan ju tänka er hur chockad jag blev då jag lyssnade och hör att låten börjas med ett fränt trumintro och att det viskas "one, two, three, four" i en taktart alldeles för snabb för att vara en ballad. Den andas väldigt mycket 60-tal och flirtar tydligt med Stevie Wonder och Dusty Springfield med underbara inslag av blås (släng in lite blås i en låt och jag är helt fast) och ett pianokomp á la "coctailbar på 60-talet". Kort sagt: det är retro, men på ett fräscht och nyskapande sätt. James skulle utan större tvekan kallas en manlig Duffy. Faktum är att dessa två britter (James och Duffy, alltså) borde verkligen tänka över att arbeta ihop någon gång. Jag är säker att resultatet skulle bli superbra. Och ett stort PLUS för en grym text! (läs ett litet urdrag nedan så fattar ni kanske vad jag menar)



I got my hands up to take your aim
Yes I'm ready
There ain't nothing that we can't go through
Oh it hit me like a hurricane when you left me
But I'd do it all again for you
I'd walk a thousand miles on broken glass, it won't stop me
From makin' my way back to you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0