Filip & Fredrik; att älska eller hata, det är frågan.

Jag tillhör den skara som älskar killarna, tycker dom är helt briljanta. 100 höjdare, High Chaparall, Vem kan slå Filip och Fredrik? (vilket visade sig vara ingen. Än så länge). Ja, dom är helt enkelt helt otroliga. Medans typ hela sveriges befolkning - åtminstone den vuxna delen - rasar vill jag bara ställa mig upp och applådera. Ja, efter jag slutat grina av skratt. Såg reprisen av Boston Tea Party igårkväll och jag kunde inte sluta fundera: var kommer allt ifrån?! Dagisinslaget var ju helt sjukt bra, om man bortser från det lite väl grova språket.

I natt visades för övrigt vad som måste vara världens största nördgala: Scream Awards 2008. Galan hyllar de största och bästa inom skräck, sci-fi, fantasy och comic books (låter coolare att använda det engelska ordet) . Kort sagt, nördarnas "heaven on earth". Konstigt nog slutade det med att jag kollade på galan (det var antingen det eller att se på någon creepy skräckfilm. Det blev galan. Lätt val). Inte fullt så ... Nördigt som jag väntat mig. Men alltså, minst 80% av publiken var sminkade: antingen som någon creepy skräckistyp eller "bara" riktigt läskiga. Ambitiösa nördar. MEN, jag är glad för att de hyllade Heath Ledger för hans roll - som blev hans sista - som Jokern i Batman. Det visades till och med ett klipp, och ja, han var LÄTT värd priserna. MEN (jag börjar låta som Tony Irving. Tragiskt) VARFÖR VISADES INTE MOTTAGANDET V DE PRISER SOM BATMAN (filmen alltså) FICK TA EMOT?!?! Skandal, för fan! Dock så måste jag bara få understryka att skandalen enbart gäller om det var Christian Bale som tog emot priset, annars bryr jag mig inte.
Andra saker jag noterade på galan:
- Milla Jovovich hade kvällens snyggaste klänning, men (jag skulle faktiskt kunna ta över som Irving i Let's Dance-juryn, eller hur? Det kan väl inte vara så svårt? Säga nånting smart och fint om dans, och slänga in ett "men" i typ varje mening) hon har ett fruktansvärt jobbigt skratt. Tur att hon aldrig skrattar i Resident Evil-filmerna.
- Varför ser Winona Ryder ut som ett skrämt rådjur hela tiden? Plus att hon kändes väldigt tantigt präktig och hennes klänning hade lika gärna kunnat sitta på en 50-årig begravningsbesökare.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0