För övrigt ...

Så kommer allt att vara kaos, i stort sett, framför avfärden mot Thailand den 9e December. Då en sak är avklarad så verkar en ny dyka upp ... På mindre än en månad ska jag avverka en svenskainlämning på ca 5 sidor, omprov i matte, prov på statistik i matte, del 1 och 2 av mattenationella, muntlig bokrecension, infokonserter på Korpen och Fria Emilia + extra konserter veckan därpå, spela på öppet hus (?) och ett engelskaprov i grammatik. Och nu har jag säkert glömt nånting, skulle inte alls förvåna mig. Men det ska nog gå bra, trots allt.

Sitter nu och läser Katrin Zytomierskas blogg. Åh, vad hon är skön! Heldiggar henne, verkligen. Rak på sak och vass i käften, det finns alldeles för få sådana bloggar! Oj, vad jag gillar den. Är alldeles lyrisk nu.

Var in på Åhléns idag igen i väntan på bussen, fastnade som längst på skönhetssidan, min favoritavdelning på Åhléns, och åh, vad mycket fint som börjat komma in. Hittade en metallic rosa/lila "bok" med ögonskuggor, rouge och läppglans för 199 kr. Gillade den verkligen, superfina färger (till och med en perfekt lila nyans som jag aldrig tycks hitta någonstans, men nu verkar det som att jag kan sluta leta. Kanske). Så om någon är på jakt efter en bra julklapp till en syster kan jag verkligen rekommendera den, såg jättefint ut. Och så den här mascaran från Maybelline, ni vet den där gula, nya. The Collosal Volume eller nåt sådant. Jag är så fruktansvärt nyfiken ... Funkar den? Är den bra? Googlar på den, och åsikterna verkar vara delade, men ingen har verkat hata den hittills. Men den är helt klart värd att prova, tycker jag! Blir kanske att shoppa på sig före thailand, hoppas jag. Börjar bli lite less på det alldagliga resultatet som Define-a-lash, som jag använder nu, ger. Visst, den är bra, men jag vill ha lite ka-boom-volym, vilket tyvärr define-a-lash inte ger mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0