spelning på korpenskolan idag!

Steg upp typ 06.15 imorse (stort för att vara jag) och duschade och gjorde mig iordning, sen åt jag frukost och gick till bussen. Skulle vara på korpen åtta, men eftersom jag hade tid hos tandhygienisten 08.10 var jag tvungen att dra dit före. Men det gick snabbt, efter ca 20 minuter var det klart, så med ett blödande, ganska ömt tandkött (är det verkligen nödvändigt att i princip misshandla en med tandtråden?!) gick jag till korpen, soundcheckade och donade. Sen kl 10 var det showtime, elever strömmade in (such a lie, aulan var knappt halvfull) och det var bara att börja. Drog igång med La bamba och sedan fortsatte det med Master blaster, Warwick avenue, purple haze, hero, waiting on the world to change, zombie och sist, men inte minst, shackles. Spelningen gick riktigt snabbt, men tyvärr krånglade ljudet väldigt mycket, först sprakade det i monitorerna, så dom var det bara att stänga av, vilket betydde att vi inte hade någon medhörning whatsoever. Men det fixades till slut, verkade det som. Men sen, då vi körde shackles, slutade en mikrofon att fungera, och det verkade som att den slog ut i stort sett alla mickar, så det var nog inte många utav oss som hördes vidare bra. Men, tydligen gjorde det mindre än vad vi kanske trott, för efteråt kom en lärare eller vad han nu var (som enligt "säkra källor" är en riktig surgubbe) och sade "jag har jobbat här i 12 år, varit på varenda sån här konsert, men det här var ta mig fan den bästa jag varit på!" Så det kände ju helskönt att höra, trots att vi hade problem med the sound. Efteråt gick vi och åt lunch innan vi började plocka bort grejerna. Då allt var undanplockat begav vi oss tillbaka till skolan, för att plocka in allt i björksalen, där det ska spelas på öppet hus imorgon. Jag kommer dock inte att medverka, jag är ledig. Vilket ska bli väldigt skönt, har varit ett par stressiga veckor med mycket att göra i skolan, mycket som pågått hemma + sömnbrist (och med sömnbrist menar jag ej att jag suttit uppe halva natten för att jag velat, utan helt enkelt att jag antingen haft jättesvårt att sova, alternativt att jag vaknat flera nätter i rad, och haft jättesvårt att somna om) så förhoppningsvis får jag en natts oavbruten sömn nu. Man kan ju alltid hoppas, iallafall. Nej, dags för middag, äntligen!

pussciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0