Tips!

Vi har väl alla (åtminstone vi tjejer) haft det här dilemmat någon gång: man rotar igenom garderoben för 1000e gången, och lyckas ändå inte hitta något att ha på sig. Det är väl inte ett alltför främmande scenario, antar jag? Så, vad gör man? Ja, först är det väl bra att fundera vad som står på planeringen för dagen, eller hur? Det är ju inte det mest kloka beslut att välja en tjusig balklänning i siden som kräver kemtvätt om man ska ut och skogsvandra. Fast det fattar nog alla. Hoppas jag. Men, bara för er tänke jag bjuda på lite tips som kanske gör det lite enklare att piffa till en basic vardagsoutfit.

Utgå från en relativt simpel grund: jeans, vitt linne och en svart, enkel cardigan. (Observera att jag inte utgår från att ni ska ut på skogsvandring)
Outfiten jag utgår ifrån:
Skinny leg jean från J Brand
Short sleeved t-shirt från American Vintage

¾ length sleeve mohair cardigan från Marc Jacobs



Sedan är det bara att börja med detaljarbetet.

Skor?
Sequinned ballerina shoe från Christian Louboutin
Satin ballerina flats från Marc Jacobs
Flat lace sandal från Azzedine Alaia
Suede ankle boots från Fendi
Heart peep toe shoe från Alexander McQueen
Pony skin strappy sandals från Christian Louboutin
Josephine fan-back stiletto från Charlotte Olympia
Ankle shoe with button detail från Christian Louboutin

Väska?
Balloon bag från Marni
Snakeskin fold over clutch från Bottega Veneta
Small satchel bag från Vanessa Bruno
Python satchel bag från Pauric Sweeney
Two-tone crocodile bag från Balenciaga
Stingray accordion bag från Devi Kroell
Python day bag från Chloé
Bag with circle handles från Marni
Patent trapeze bag från Yves Saint Laurent
Small bag with long handles från Chloé
Patent bag with chain link shoulder strap från Lanvin
Lizard skin envelope bag från Zagliani


Övriga accessoarer?

Make-up?
Ja, sminket är minst lika viktigt som detaljerna. Faktum är att sminket är en utav detaljerna. Beroende på outfit och evenemang, givetvis, så kan en make-up få den enklaste outfit att verkligen lysa. Ett rött läppstift, en dutt rouge (inte för mycket, såklart) och lite mascara kan verkligen göra susen. Fast, enligt min åsikt bör man matcha rött läppstift till lite mer "vardagliga" kläder. Faktiskt. Jag menar, hur förutsägbart är inte LBD och rött läppstift? Nej, fram med det rosa i såna fall! Fast, om det nu skulle råka vara en LYD (Little Yellow Dress) då är rött läppstift helt ok. Bara det är rätt nyans, absolut inte för mörkt. Gärna med en svag, mycket subtil dragning åt orange, men det ska inte vara uppenbart orange, utan snarare korallrött, typ. Eller, om man inte riktigt gillar läppstift (jag är en utav dessa, klarar inte av hur det känns på läpparna. Men, det är förbaskat snyggt! Förutsatt att det sitter snyggt och bärs på rätt sätt) så kan man minst lika gärna köra fokus på ögonen. Men, se upp för den klassiska, sotade looken. Åtminstone om du tänkt använda den svart/gråa varianten "för att den passar till allt". Stopp! Sluta! Hallå, tråkigt! säger jag bara. Något utav det snyggaste jag vet är färgade ögonskuggor till en i övrigt subtil make-up. Och med subtil menar jag inte att det ska vara totalt "naket" i resten utav ansiktet, utan att man bara har en vanlig bas med foundation (som visserligen jag inte använder, men skitsamma) och eventuellt lite puder, megalite - knappt att det ska synas - rouge och givetvis, några enkla drag med mascara och ersätt läppglanset med läppbalsam för en svag glans + att det (duh) är bra för your lips. Jag är just nu totalförälskad i lila ögonskuggor. Förutsatt att det är rätt nyans, givetvis. Viva La Diva har en lovely palett med ett gäng totalt underbara ögonskuggor. Och inte bara det, med i paletten är det även rouge och läppglans och några applikatorer, allt detta för 199 pix. Ett solklart kap, i synnerhet med tanke på vilka otroliga ögon du kommer att få. Passa på att exprimentera lite, färgade ögonskuggor är kul! Dock är jag inte överförtjust i rosa, blåa eller röda ögonskuggor. Rosa känns bara så ... Paris Hilton. Blåa känns alldeles för mycket 90-tal för min del och röda ... Kommer aldrig att fungera på ett positivt sätt för dig. Förutom på Halloween, kanske. Gul kan fungera. Faktiskt. Fast den bör innehålla skimmer och inte vara totalt heltäckande. Och att ha en ganska bra grundfärg är att rekommendera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0