tuesday

Har nyss haft mattelektion och ett kort rep före det. Behövde köra igenom la bamba, breaken sitter inte riktigt ordentligt. Men det börjar ta sig det här, helt klart. Imorgon smäller det, minsann! Mellan 08.00 och 08.30 ska vi vara samlade på skolan, redo att åka till Fria och köra järnet. Hoppas att det är bra publik dock, på Brönja hade det inte varit någon toppencrowd tydligen. Men ett litet minus får minsann ta och gå ut till grupp två som var och spelade idag på brönja. Vet nu inte exakt vilka som bar tillbaka grejerna till ensemblerummen, men vilka det nu var som gjorde det hade bara lämnat trumsetet som det var, hade knappt packat upp det ur väskorna, än mindre satt ihop det. Visst, om man inte vet var allt ska sitta, men då går man ju och ber om hjälp, man lämnar det ju inte bara på stället och väntar sig att någon annan ska fixa det åt en. Plus att då vi kom och skulle repa fick vi, som inte ens hade varit ute och spelat idag, skit för det av både lärare och elever som skulle ha ensemblelektion. Nej, dålig stil tycker jag!

Blev en rätt tidig kväll igår, var helt väck där efter nio-tiden. Låg och kollade på vänner, sen lite simpsons, men jag somnade mitt i första avsnittet, vaknade ca 21.05, så jag hade visserligen inte sovit speciellt länge, bara 20 min. Hade planerat att se Cityakuten, men jag orkade inte. Satt uppe med Anna och pratade och kollade lite på fotbollsgalan. Sen gick jag och lade mig, somnade typ direkt.

Idag steg jag upp strax efter tio, käkade frulle framför tvn, såg först lite Oprah, och i pausen zappade jag runt lite och fastnade framför "tre döttrar och en mamma", eller "because I said so" som den egentligen heter, som gick på Canal+. Åh, vad jag gillar den filmen! Såg den på samma kanal för några veckor sedan, och boy, vad jag gillar den. Supergullig och charmig film.

Läser på Ebbas blogg att hon varit på förhandsvisningen av Twilight, som har premiär på fredag, och den verkar få ett bra betyg av fröken von Sydow: "Overkligt - javisst, men ändå sitter jag klistrad. Det blir aldrig fjantigt, bara spännande, bra och romantiskt. Se den!"
Har faktiskt planerat att se den, har läst boken, and I loved it, så att se filmen känns nästan självklart. Nej, nu ska jag bege mig till Coop och handla lite, mormor och morfar kommer på besök imorgon, ska äta lite julmat; gröt, mackor med julskinka, glögg och pepparkakor. Yummie!

Ikväll blir det myspys framför tvn, har tänkt att se ugly betty och desperate housewives, sen ska jag lägga mig så jag är pigg och fräsch imorgon då vi åker till Fria. Undrar hur det blir med lunchen? Känns totalt kaos, ingen har fixat det. Åh, jag blir galen. Och jag undrar vad jag ska ha på mig? ... Nåja, det är ett senare problem, I guess.

pussciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0