Åh

Jag sitter och lyssnar på James Morrisons senaste platta Songs for you, truths for me, eller ja, jag har bara två spår än så länge, men det känns ändå som att dessa två låtar lyckas representera resten av skivan som jag inte ännu hört. Eller, jag har sammanlagt hört fyra låtar från plattan; Please don't stop the rain, Save yourself, You make it real och Once when I was little. Fyra helt fantastiska låtar av en minst lika fantastisk artist. Yep, jag är ganska så övertygad om att detta album är ett go-get. Såg dessutom att en av hans låtar, som jag aldrig kan minnas namnet på, var med som typ "veckans bästa" eller nåt i Klick! Inte för att jag faktiskt brukar lita på deras recensenter, eller någon annans heller för den delen, men det kändes ändå rätt bra. Trots att jag inte hört den ännu. Men 149 pix på cdon.com? Är det värt det? Jag tror faktiskt det. Annars kan man ju köpa lokalt och gå till Åhléns och hosta upp ... hum-di-dum ... Öh, ja, nu har ju inte Åhléns någon webbshop (dåligt drag) men jag kan ju satsa pengar på att den inte kostar mindre än 180 spänn iallafall, dom brukar vara bra att sätta relativt orimliga - dvs höga - priser på i princip allt på mediaavdelningen. Eller ja, filmerna brukar vara lika dyra överallt, så det är väl ett undantag.

Jag var för övrigt på Åhléns tidigare i veckan och märkte, till min stora glädje, att Paolo Nutinis skiva, som jag inte minns namnet på, fanns på rea för typ 79 kr eller nåt. Men fanns den kvar då jag hade kunnat köpa den? Nej, givetvis inte. Är inte sånt typiskt? Du går och kikar på nånting i evigheter, och då du väl kan köpa det så är vad det nu är slut, eller så finns det inte i din storlek, om det handlar om skor eller kläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0