Jag är inte särskilt kulturell ...

Mamma var hos oss idag, och då frågade hon mig om jag visste vem den franske nobelpristagaren Jean-Marie nånting-nånting var. Jag svarade nej, hade aldrig hört talas om henne. Då sade mamma "Det är faktiskt en man."
Ja, det talar väl ganska mycket på hur mycket jag visste om den människan? Nåja, jag kunde väl inte bry mig mindre egentligen, det där med Nobelpristagare och sånt har väl aldrig riktigt tilltalat mig. Eller, de författare som får ta emot Nobels litteraturpris brukar i regel inte tilltala mig. Fast det är klart; tilltalar dom någon i min ålder?

Åh, det här med hockeyn verkar ju bli ett dilemma ... Dels verkar det inte finnas sittplatser där man faktiskt ser där det finns tre lediga platser på rad. Tusan. Fast om jag har tur så kanske mamma och Amanda vill ha ståplats. Om jag nu får sittplats så löser det ju mitt lilla problem om jag ska träffa Marcus också, hehe ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0