sovmorgon!

åh, vad det är underbart att ha sovmorgon! Och ännu mer underbart att ha en schemalagd sådan = den återkommer varje vecka. Wonderful, wonderful. Fast ja, att kalla den schemalagd är väl lite fel, eftersom jag egentligen skulle ha psykologi 08.20-9.45, men då flyttade ju jag den till trean istället, så nu sitter jag här, klockan är snart kvart över ett och jag har min första lektion om 45 minuter. Livet är allt bra underbart. Åtminstone innan man ska ha mattelektioner med Marita. Då är det ju inte joy man talar om, ska jag säga er. Plus att jag inte haft matte på typ två veckor, förra veckan var jag ju i Luleå och såg Romeo & Julia på tisdagen och fredagen åkte hela klassen till piteå och såg Hair, så ingen matte då heller. Och givetvis, givetvis, har jag ju glömt (ja, faktiskt. Glömt) att ta hem matteboken, så nu är jag typ hundra sidor bakom alla andra. Great. Men jag lär - kanske - ta med mig matteboken under lovet. Men bara kanske. Har ju gemu, idrott och engelska som också ska göras som, faktiskt, prioriteras lite före matten. Trots att det inte borde vara så egentligen. But that's the way it is.

Såg på Oprah nu på morgonen, då en familj där hälften - mamman, pappan och en av sönerna - är dvärgar och resten - de två övriga sönerna och dottern - är "normalstora". Verkligen intressant att se. Dom har en egen realityserie i USA, som jag inte minns namnet på. Men verkligen en helsöt familj. Och det var lite roligt för pappan i familjen, varje år då dom åkte till någon sorts "samlingsgrej" för kortväxta så försökte han tussa ihop en av sönerna, Zach tror jag han hette, med diverse tjejer. Vilket inte var alltför populärt hos sonen.

Igår mådde jag ju inte alltför bra, ifall någon nu missade det, så jag tog det rätt lugnt framåt kvällen. Pratade med Marcus en kort stund där strax före jag gick och lade mig, började läsa boken The Choice av Nicholas Sparks, och fick en rejäl chock då jag började läsa: texten är ENORM! Fast då stod det tydligen på framsidan "large print" eller nånting i den stilen, vilket jag totalt hade missat. Men den verkar vara riktigt bra. Fast det skulle väl inte vara någon större chock då resten av de böcker han skrivit som jag har läst inte varit någon besvikelse. Och om ni missat Sparks böcker? Shame on you! Han har bland annat skrivit böckerna som The Notebook och A walk to remember - två av mina favoritfilmer - är baserade på. Så jag tycker ni borde både läsa boken och se filmen. Fast se till att vara beredda med näsdukarna, det lär gråtas en hel del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0