TGIF

Min engelskalärare skrev det på tavlan under morgonens lektion. Vet inte varför hon gjorde det, men det stämmer ju verkligen! I synnerhet idag, tycker jag, då jag ska åka till Piteå. Det låter väl inte så speciellt kanske, att åka ca 10 mil och vara där över helgen, men det är som att åka "hem" för mig + att jag inte varit där sen i augusti.

Har nyss haft svenskaprov och det kändes inte särskilt bra alls ... Och jag tror inte det gick så speciellt bra heller. Men så är det så här i förkylningstider. Tyvärr brukar förkylning också dra med sig brist på ork, och så blev det absolut i mitt fall den här gången. Men jag skrev en liten "förklaring" i slutet av provpappret, så jag får se hur det blir.

Nu ska jag vänta på mina kära friends som - så vitt jag vet - fortfarande gör provet så man får äta lunch någon gång, sen ska jag kila till stan och köpa ett nagellack. Fast jag vet inte om jag vill ha det mörkblåa "Sapphire" eller det svart/blåa "Glistening black" tror jag det hette. Lutar mot det sistnämnda, döhäftigt lack. Nej, jag tror jag kör på den faktiskt. Eller, jag vet inte ... Jag återkommer senare med rapport! Men nu tyckte jag att jag hörde mina vänner anlända här inte, så dags för lunch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0