blööööh

Ifall jag inte redan skrivit det tidigare måste jag bara få gnälla om dagen (vilket vid lite djupare funderingar jag inser att jag redan gjort. Gnällt över dagen, alltså. Men skitsamma, en gång till kan inte skada).
 Men alltså, tänk er själva; spendera dagen med klassen (visserligen är klassen grym, men inte ens världens bästa klass hade kunnat rädda dagen, tyvärr) i en kall, blöt och jävlig skog med en NK-lärare som har ingen humor whatsoever. Inte så kul, right? Men, jag lever fortfarande, mot alla odds.

Nu sitter jag och småpeppar inför Idol och Heroes (kärlek på tv-torsdagar), ska nog ta och slänga i mig en macka och Varma Koppen före det. Eller kanske under? Vi får helt enkelt se.

Sitter också och planerar morgondagens outfit. Just nu lutar det mot svart/vit-randig tunika, svarta tights, sjal och mina vita Converse som jag håller på att slita ut så gott det går. Allt hänger på om jag har några rena tights, annars får jag hitta på något annat. Men jag ska snart ner till Therese och hämta lite kläder, så mitt eventuella klädproblem kanske löser sig.

För övrigt är jag på jakt efter en rutig skjorta, gärna lite over-sizad modell. Såg en ULTRAMEGASNYGG variant på Lauren Conrad, oh my god, jag dog typ. Wonderful. Och supersnyggt matchad också med stuprörsjeans, flipflopskor och Way Farers. Love it. Ska försöka hitta en bild, and if I do så lovar jag att visa! Om inte kan jag ju hänvisa till senaste numret av VeckoRevyn. Då jag googlade och försökte hitta bilden, som inte gett några resultat än så länge, hittade jag en rätt kul sida inriktad på mode; http://fabsugar.com. Någon som hört talas om den? Okej, jag ändrar mig, den var inte enbart inriktad på mode, utan har bland annat lite politik. Roligt med en blandning! Så jag kan absolut rekommendera den sidan!

För övrigt borde jag verkligen göra något åt mitt hår, det är en total KATASTROF, med noll överdrift. Luggen, och resten av håret också för den delen, verkar leva sitt eget liv, gör inte alls som jag vill. Det brukar gå att lösa ganska bra med plattången och lite hårspray. Skulle i princip kunna döda för tidigare nämnd modefavorit, Lauren Conrads hår. Färgen, frisyren, allt. Helt gorgeous. Sen att det alltid är snyggt stylat och ser löjligt fräscht ut skadar ju inte heller. Ge mig, tack?

Såg att Lauren, precis som jag, gillar att måla naglarna i galna, starka färger. Är för tillfället på jakt efter ett nytt, rosa lack. Japp, jag är alltid på jakt efter ett nytt rosa lack. Lyckas ju aldrig hitta den perfekta nyansen! Så the search continues.

Men nu, Idol.

Fast åh! Här var ju bilden. Jag gör den till dagens outfit, bara för att den är så jäkla snygg, snacka bra inspiration man får!



vad tycker ni? Skulle ni kunna sno Laurens look? Kommentera!
Nu; Idol, sen Heroes + eventuellt svenskaplugg. Om jag orkar (det kommer troligtvis inte bli så, men man ska väl vara positiv, eller hur?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0