jag glömde ju!

Att dela med mig av två filmtips: ps I love you är mitt första tips.



lite snabbkoll på handligen: Holly och Gerry har varit gifta i nio år, då Gerry plötsligt dör, och ensam kvar i livet lämnas Holly; utan den hon älskar. Efter en tid börjar det dyka upp brev som han skrev före han dog, och i varje brev uppmanar han henne till nånting, för att komma över sorgen. Filmen bjuder på skratt, TÅRAR och ett kärt återseende i form av Denny från Grey's Anatomy (ni vet, han som Izzie förälskar sig i under säsong 2 som sedan dör), fast nu som William. Superbra film, den rekommenderar jag verkligen.

Filmtips nummer två är What happens in Vegas.



lite koll på storyn: Joy McNally är förlovad, karriärsinriktad och renlig. Jack Fuller, å andra sidan, "dejtar", arbetar på sin pappas byggfirma och är ... tja, inte så renlig av sig. Men sen tar bådas liv en liten vändning; Joy blir dumpad av sin fästman på hans födelsedag, inför alla deras vänner (som alla är delaktiga i att överraska han) och Jack får sparken. För att bota sina sorger åker båda till Las Vegas med respektive bästa vän; de träffas, blir lite tipsy och gifter sig till slut. Dagen därpå då Joy börjar vakna till, med lite baksmälla får jag hoppas, inser hon - till sin stora fasa - att hon gått och gift sig. Inget med det, men senare då hon - eller är det Jack? - vinner tre miljoner dollar bryter helvetet lös, och de går till rätten för att lösa pengatvisten. Där beslutas det dock att de måste vara gifta i sex månader och under den tiden gå i parterapi. Hur det slutar? Se den, så får ni väl veta. Men om ni känner er sugna på skratt, lite romantik, en VÄLDIGT snygg Ashton Kutcher (hade dock varit bättre om han hade haft samma frisyr som i min favorit A lot like love) och en alltid lika charmig Cameron Diaz så kan jag verkligen rekommendera den här.

Har ni någon film ni vill tipsa om? Någon som fick er att skratta, gråta eller bara berörde er på något speciellt sätt?
Let me know!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0