nu har jag (nästan) bestämt mig

Att flytta psykologin till trean, om jag har en schemaplats kvar som passar, annars stryker jag kursen helt. Hoppas att jag har en plats att använda i trean, för det är ju ändå en kurs jag vill läsa, men på grund av schemastrul vet jag inte om jag kommer att orka ha den nu i tvåan. Men det ska nog lösa sig, hoppas jag!

Sitter nu och jobbar med ett 9/11-arbete, som vi ska redovisa imorgon på engelskan. Mitt "område", som jag delar med Sara och Anton, är de yrkesmän/kvinnor (brandmännen, poliserna och tullarbetarna) som riskerade sina egna liv för att rädda andras. Men nyss så läste jag ett blogginlägg som upprörde mig väldigt mycket. Bloggskribenten skrev "jag vet inte om jag kan "tro" att det var terrorister, då det finns så mycket som tyder att det var högre makter" eller nåt i den stilen. Då är jag inte riktigt säker på exakt vad hon/han menar med "högre makter" men oavsett om det är ödet, gud eller vad sjutton hon/han nu menar så kan jag inte låta bli att bli lite småarg. Säg att det nu är ödet; kan verkligen ödet se till att tre flygplan kraschar in i tre, nästan fyra, för USA viktiga byggnader? Visst, hade det varit en byggnad hade även jag kunnat tro att det var ödet, men tre? Not so much. Och Gud. Låt mig börja med att poängtera att jag tror inte på Gud, och att dessa åsikter är helt och hållet mina egna, men hur skulle någon kunna vara så grym att man låter närmare 3000 oskyldiga liv gå till spillo? För mig är det helt obegripligt. I och med att dessa fyra plan kraschade, varav två av dessa inte bara dödade planets passagerare utan även tusentals människor som befann sig i byggnaden, blev massor av människor av med en mer eller mindre nära familjemedlem. Hur någon kan låta detta ske är helt sjukt. Och detsamma med svält osv, om nu Gud finns, varför låter Han då flera miljoner människor dö för att dom inte har någon mat och vatten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0