I miss it!

Gud, vad jag saknar hänget på Farmen! Mycket dödtid, men det var bannemig roligt som tusan! Mycket skratt och svammel, men framför allt oerhört mycket gemenskap (det är mycket snack om den där gemenskapen bland oss estetare, men alltså, ni skulle bara veta). Är oerhört taggad för det som ligger framför oss nu, och jag hoppas att vi håller ihop så länge det bara går!

Och nu tänkte jag slänga in en liten lista, som jag snodde av Sara:

Hur ska din drömkille se ut?

Utsidan 
1. Ska han ha långt eller kort hår? Lagomt. Helst inte längre än mig, haha.
2. Fixa frillan? Om han känner för det. Bara det inte är en sån där process som tar en timme, och som måste upprepas stup i kvarten.
3. Klä sig snyggt? Det är ju en stor fördel, haha. Behöver ju inte vara Acne och Whyred från topp till tå, men det är ju kul om han anstränger sig lite hårdare än att släpa runt i slafsiga mjukisbyxor.
4. Snobb, punkare eller hiphopare? Har ingen större betydelse, tycker jag. Så länge han är sig själv och behandlar folk runt omkring sig schysst.
5. Lång eller kort? Lång, helt klart! Han bör iallafall vara minst en decimeter längre än mina 169 centimeter.
6. Ögonfärg? Har ingen betydelse, men jag är svag får blåa och bruna ögon.
7. Hårfärg? Så himla svårt! Hans naturliga, antar jag? 
8. Ska han ha muskler? Gärna, men inte för mycket. Ingen tunnis á la Björn Gustafsson, men inte heller en flintastek (biff är för litet) á la Magnus, ni vet, sveriges starkaste. Minns inte vad han hette i efternamn, men ni vet, han som vann årets Let's Dance. 
9. Ha någon piercing? Visst, bara han inte är som en annan nåldyna. 
10. Vad kollar du på först t.ex. ögon, hår,? Ögonen, leendet och rumpan, haha. 

Insidan 
1. Ska han vara blyg eller social? Lagomt. Han behöver inte vara översocial som pratar alla av stolen, men han bör ju våga prata iallafall. 
2. Ska han vara romantisk? Det är ju ett stort plus, helt klart. Inget måste att överösa mig med blommor och juveler, men han bör ju kunna visa att han bryr sig, hur han nu väljer att göra det spelar ingen större roll.
3. Ska han vara lätt att prata med? Ja, givetvis! Kommunikation är ju ganska grundläggande för en fungerande relation, så ja, det är viktigt.
4. Ska han vara rolig? Han behöver inte vara världens roligaste, men att få mig att skratta är ju ett plus. Och så att han åtminstone har humor och skrattar åt nånting är ju rätt viktigt. 
5. Ska han vara omtänksam? Ja, absolut.
6. Kontrollfreak? Nej, usch. Det är ju bra om han vill ta lite kontroll och vara med och bestämma, så länge det hålls inom rimliga gränser. Han ska inte börja lägga sig i och påverka mina planer och beslut, då tar det stopp.
7. Ska han bestämma allt? Nej, självklart inte. Då det gäller hans privata business är det ju såklart han som är chefen, men man måste kunna kompromissa och komma fram till saker tillsammans.
8. Ska han beskydda dig? Om det behövs är det ju en positiv grej, men han ska inte bli överbeskyddande och bli agressiv mot varenda kille som så lite som tittar åt mitt håll.
9. Ska han kunna lyssna bra? Ja, självklart. 
10. Ska han lita på dig? Ja, tillit är extremt viktigt. Jag vill kunna lita på min partner, och det bör vara samma sak för honom, att han litar på mig också. Annars funkar det inte. 

Övrigt 
1. Hur stor får åldersskillnaden vara? Det spelar ingen större roll egentligen, men det bör ju ligga inom rimliga gränser iallafall. Helst inte yngre än mig, och inte mer än 7 år äldre iallafall.
2. Pluggis eller inte? Det är ju bra om han pluggar och lägger ner tid och energi på att klara skolan bra, så länge det inte går framför allt.
3. Spelnörd? Det funkar väl, antar jag, men det ska inte vara överdrivet.  
4. Röka eller snusa? Usch, helst inget utav det. Fast hellre att han röker än snusar, vill bara kräkas så fort någon öppnar en snusdosa.
5. Ska han festa mycket? Inte för mycket, helst. Och han bör ju hålla det inom rimliga gränser. 
6. Ska han bry sig om vad sina vänner tycker? Det är ju bra om han iallafall lyssnar och tar till sig av det hans vänner säger, men det är ju bra om han kan tänka och ta egna beslut själv.
7. Vilket land ska han komma ifrån? Spelar ingen roll alls. Bara vi förstår varandra och kan kommunicera, haha! 
8. Vad är viktigast, utseendet eller personligheten? Utseendet är ju det man märker först, såklart, och utifrån det bildar man ju en uppfattning. Men det är ju personligheten som avgör om ens uppfattning stämde eller ej. Så personligheten smäller ju aningen högre, helt klart. 
9. Skulle du kunna bli tillsammans med någon som varit player? Det beror väl på. Om det var flera år sedan och han faktiskt haft seriösa förhållanden efter sin "playerperiod" så kanske, men om han har ett sådant rykte med sig fortfarande så vet jag inte om jag skulle våga, alldeles för riskabelt och för mycket som står på spel.
10. Skulle du kunna bli tillsammans med din kompis ex/gamla strul? Det beror ju på där också. Om det är ett gammalt strul så är det väl ingen big deal, däremot om det är ett ex ... Fast det beror ju på vad kompisen säger, om man faktiskt får klartecken av kompisen och att det är helt okej så skulle det väl kunna gå, men ändå lite weird att bli tillsammans med en kompis ex. Hur skulle det bli då kompisen och dennes ex träffas, tillsammans med en själv?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0