en high-five & en falafel

så, hemma från videobutiken. Hyrde tre filmer, fast jag minns inte vad någon utav dom heter, så jag får återkomma med det lite senare. Blev även 2 paket Ben & Jerry's, vilket passade alldeles utmärkt så här en slapp söndagskväll. Visserligen har jag hunnit trycka i mig en munk och en pannkaka med choklad också, men det låtsas vi inte om. Då vi var och hyrde filmerna och stod i kassan för att betala var jag inte alltför närvarande, stod och glodde på en massa annat. Men då kassörskan sade vad alltihop kostade hajade jag till. 177 kr. Med lite snabb huvudräkning dröjde det inte alltför länge innan jag fattade att det inte stämde; 3 filmer för 120 kr och TVÅ Ben & Jerry's-paket kan omöjligt kosta 177 kr. Plus att vi köpte en flaska Ramlösa, dessutom. Väl utanför butiken kikade vi på kvittot, och javisst, nog hade kassörskan räknat fel, minsann. Ganska så brutalt fel. Men det låtsades vi inte om (jag anar en röd tråd här) och vandrade hemåt. Dessutom fick jag efteråt höra att butikspersonalen har tendenser att vara otrevliga mot kunder, så som jag ser det så "förtjänade" dom denna lilla miss, karma strikes back, liksom.

nu är det filmtime!

later dudes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0