one by one

var precis ut på en liten tur med Miki, hon håller på att lära sig cykla, vi har monterat fast en sån där ledstång på hennes cykel, så vi tog en sväng ut, satt i Folkets Park och åt frukt i solen osv. Miki skulle prompt visa mig "det vackra, vackra trädet", men jag stod och vaktade hennes cykel, så jag stod och kollade på avstånd. Så kommer hon springande med en ask i handen. Den har ditmålade presentsnören, och så står det lite olika saker på den. I asken var ett sött halsband, ett sånt där med ett hjärta som man kan sätta ett foto i. Meningen med hela grejen är att den som hittar asken får behålla innehållet, sen tar man någon ny grej och sätter det i någon park eller något så att någon annan hittar den, och så fortsätter det så. Svincool idé, gillar det verkligen! På vägen hem började det duggregna lite, men det eskalerade snabbt till ett riktigt ösregn, och man blev blöt ända in till underkläderna. Det droppade och rann vatten från en då man kom in, fick ta en handduk och vira runt håret så att det skulle torka, och nu är mitt hår alldeles vågigt, det brukar bli det då det varit blött och får självtorka. Ikväll ska vi basta, mys! Nu är det middag, sen ska jag chillaxa en stund innan det blir att pysa till bastun.

Dagens citat: "jag lutar ju rakt!" - Miki då hon cyklade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0