ÄVENTYR

åh, detta är ju för trevligt! Loggar in och så har man fyra nya kommentarer, hade detta varit Facebook hade jag genast klickat på "gilla"-knappen, hehe.

idag har jag varit out and about hela dagen. Skulle ner till hamnen vid Turning Torso och möta Anna och Linnea. Så jag började promenixa, men någon gång längs vägen gick det snett. Riktigt snett. Helt plötsligt står jag i Pildammsparken. Ni som bor i Malmö, eller känner till staden hyfsat bra, vet nog att det är en ganska rejäl bit från Pildammsparken till Turning torso. Men, jag promenerade på, och slutligen nådde jag hamnen. Det blåste något så vansinnigt mycket, vid en cykelväg var det rätt sandigt, och så kommer det världens vindpust så att sanden blåste mot mig och piskade stenhårt mot benen. Det kändes sådär. Blev iallafall en rejäl promenad för min del. 1,5 timme tog det för mig att ta mig från stan till hamnen. Blev ju visserligen en rejäl omväg, men lite motion har ingen dött av. Sedan cyklade vi till Limhamn, jag tog cykeln Linnea hade haft och så satt hon på pakethållaren. Det blev en löjligt tung cykeltur, motvinden var galet tung i sig, och sen så hade jag ju Linnea på pakethållaren dessutom. Men, som jag sade tidigare, lite motion har ingen dött av. Eller ja, det var nära på, men jag klarade mig rätt bra idag. Sedan har jag hängt i Limhamn mest hela dagen. Jag chockade Johanna rejält då hon kom hem. Hon hade ingen aning om att jag var där, så då hon kom hem bara hoppade (eller ja, jag hoppade inte, jag gick. Faktiskt) jag fram och sade "hej!". Hennes min var obetalbar. Fikade lite lappbröd, kikade i skolkataloger och surrade på. Sen gick jag till bussen, åkte till stan och uträttade lite ärenden. Hittade en massa fina prylar jag hade velat proppa in i garderoben, dessvärre är jag lite på den fattiga sidan, men om grejerna finns kvar då studiebidraget rullar in på kontot så säger jag bara "välkommen in i min garderob!". Hittade ett par farligt snygga paljettleggings på Bikbok, som faktiskt var på rea, 99 kr får man hosta upp för snyggingarna. Sedan några bastoppar, en munkjacka, typ 3 par skor och några sjalar. Ja, allt kommer ju inte hoppa in i garderoben, förstås. Har liksom inget behov av tre par nya skor. Fast kanske ett... De jag föll för allra mest var iallafall ett par lila tygskor från H&M som gick upp till fotknölarna ungefär, med knappar i sidan, så himla söta.

nu lutar det åt filmtittande, mys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0