Salem al Fakir @ Malmöfestivalen 2009

ah, ni skulle veta vilket totalt lyckorus jag befinner mig i just nu. Helt bananas. Kl 21.00 tidigare ikväll stod jag, liksom många andra, på Stortorget här i Malmö och bevittnade hyperbegåvade Salem al Fakirs spelning tillsammans med Malmö Operaorkester. Det går inte med ord att beskriva hur fantastiskt bra det var. Från konsertens början till vi kom hem hade jag ett leende som sträckte sig från det ena örat till det andra. Och det är något speciellt då man lägger till en maffig orkester till hans musik. Eller ja, det blir ju speciellt oavsett vilken artist det gäller, såklart. Vad jag förstod så var detta en engångsgrej, något som repats in speciellt för Malmöfestivalen, men jag hoppas för resten av Sveriges skull att det kommer bli någon slags turné av detta. Helt vansinnigt fantastiskt.

Någon annan som var där?

Kommentarer
Postat av: Johan

Undrar vad dom slår till med nästa år? Förra året var det Mike Patton, och i år Salem. Är det en tradition? Jag har bara varit på festivalen i två år nämligen...

2009-08-18 @ 16:28:09
URL: http://www.johaneckman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0