cold shower

blööööh, jag måste verkligen klippa mig. Eller åtminstone fixa mig en hårborste. Eller ja, jag har ju en. Det enda kruxet är att den ligger i mitt badrumsskåp, sisådär 160 mil härifrån. Lite sådär småknepig situation, som ni kanske fattar. Fast det är klart, hårborste eller ingen hårborste, mitt hår är ändå i katastrofalt skick. Att jag har små tovor på högra sidan (varför är det alltid den högra sidan som blir tovig?!) som börjar likna dreadlocks är ett rätt dåligt tecken, eller hur? Gissar att mina toppar är extremt slitna = en stor del av min kalufs lär ryka. Frågan är bara hur jag ska klippa håret? Är sugen på en page som precis snuddar i axlarna, med raka kanter. Det ska se ut som att det är helt rakt avklippt, som att jag bara tagit första bästa sax och klippt rakt av, men i själva verket så ska det vara lite uppklippt och flikigt. Hur nu det går ihop. Luggen vet jag inte. Känns lite väl dagis att köra på raklugg till det, så jag gissar att det blir en snedlugg. Det brukar fungera. Sedan skulle jag behöva färga mitt hår, också. Men det kan jag nog anlita någon kompis att göra, hoppas jag. Annars blir det väl ett dyrt frisörbesök som får stå till min tjänst. Eller om jag kan dra i kontakttrådarna? Fortsättning följer på hårfronten.

Måste verkligen säga att Malmö är en helt underbar stad, på alla sätt och vis. Staden är helt ljuvlig och mysig, husen är otroligt vackra och det är bara... Fint. Hade lätt kunnat bo här, älskar verkligen det här stället. Kommer kännas trist att åka hem på lördag. Boden är verkligen bara en liten håla. Har svårt att föreställa mig att folk flyttar dit frivilligt. Det är fint och mysigt på sommaren, men resten av året? Not so much. Mest bara kallt och grått.

nu blir det filmmys i soffan i sällskap med faster och de mest trogna män någon kvinna kan ha (åtminstone i sin frys): Ben & Jerry. Fint. Funderar på att göra en tidig kväll. Eller kanske inte... Får se. Har ju lov i några dagar till. Fast å andra sidan är det väl lika bra att man kommer in i rutinen redan nu. Svåra problem jag har, alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0