NO ONE EVER REALLY WINS IN HEARTBREAK WARFARE

Jag och dessa listor, alltså. Kunde inte låta bli, haha. Den första har jag iallafall lånat av Vanessa, den andra är från Fanny!

Har du varit mest glad eller ledsen i år?
GLAD! Jag har ta mig tusan varit en solstråle hela året. Nåja, nästan iallafall.
Vad kommer du minnas mest från 2009?
Musikalen, sommarjobbet, PDOL, skåneresan, malmöfestivalen, julshowen osv. Har varit ett sjukt bra år, helt enkelt!
Vilka länder har du besökt?
Inga. Fast å andra sidan finns de ju dem som påstår att Skåne tillhör Danmark, haha.
Vilka låtar förknippar du med 2009?
Fibes, oh Fibes! - Love child
Kings of Leon - Use somebody
Tingsek - World of its own
John Mayer - Perfectly lonely
Timbuktu - En high-5 & en falafel
Promoe - Svennebanan
Maskinen - Segertåget
Michael Jackson - Beat it
Vilka nyårslöften har du?
Åh, jag är så himla dålig på nyårslöften... brukar inte klara av att hålla dem särskilt länge. Men okej, jag ska faktiskt börja övningsköra, om det räknas.
Hade du en bra julafton?
Väldigt!
Ska nästa år bli ännu bättre?
Det hoppas jag verkligen! Men med en födelsedag on the rise, studenten och en massa annat trevligt, hur kan man hoppas på något annat?
Har du slösat mycket pengar i år?
Nog har det gått pengar, alltid. Men det har då varit värt det!
Störsa musikaliska upptäckt?
Oj, svårt! Men jag upptäckte att musik-Sverige har en hel del att erbjuda, mycket mer än vad jag trodde. Men Fibes, oh Fibes! och Tingsek är väl de som hängt med mest så här efter sommaren. Sedan är Band of Horses en relativt ny grej som jag upptäckt, sjukt bra. Och - som varje år - återupptäcker jag hur bra John Mayer verkligen är lite då och då.
Har du följt modet i år?
Nja, jag vet inte. Det har väl inte varit något jag direkt strävat efter, jag har klätt mig helt och hållet efter vad jag tycker är snyggt & bekvämt.
Har du piercat dig i år?
Jag gjorde hål i öronen i Februari, om det nu räknas.
Har du jobbat med något speciellt i år?
Skolan borde ta mig tusan räknas som ett jobb, åtminstone 2009 om man går ESMK07 på Björknäsgymnasiet i Boden. Sjukt mycket att göra, men det har varit så himla roligt alltihop!

NUMBER TWO

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Utmanade mig själv.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Hade inget, så ska jag svara ja eller nej?
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej
4. Dog någon som stod dig nära? nja, en släkting dog, och vi har väl varit hyfsat nära, sådär som släktingar brukar vara.
5. Vilka länder besökte du? Sverige, exotiskt och väldigt spännande!
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Jag säger som Fanny: resor.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Oj, det är många! 20/3, 2-4/4, 16/12, 18/12 är några!
8. Vad var din största framgång 2009? hmm.. svårt.
9. Största misstaget? Finns många småmisstag som jag mer än gärna raderar, men inget sådär jättestort.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Haft muskelfästeinflammation (och jag tror på allvar att det har kommit tillbaka), varit sjuk TRE gånger på typ en månad, annars inget mer.
11. Bästa köpet? Skåneresan!
12. Vad spenderade du mest pengar på? Kläder, förmodligen.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Samma som tidigare, Love child, Beat it osv!
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare, hoppas jag!
16. Vad önskar du att du gjort mer? Rest, vågat liiite mer
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Fegat mindre.
18. Hur tillbringar du julen? Med min familj
19. Blev du kär i år? Ja
20. Favoritprogram på TV? Serier som One tree hill, gossip girl, grey's anatomy, dhw, 90210 osv!
21. Bästa boken du läste i år? Jag gillar inte att läsa böcker..
22. Största musikaliska upptäckten? Tokio hotel ;)
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Absolut!
25. Något du önskade dig men inte fick? Det tror jag inte:)
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Umgicks med massa vänner:)!
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Jag veeet inte.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? lite svartare än alla andra år.
29. Vad fick dig att må bra? Alla hundratals roliga festkvällar;)
30. Vilken kändis var du mest sugen på? BILL KAULITZ!
31. Vem saknade du? de ni.
32. De bästa nya människorna du träffade? Har träffat många fina människor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0