Bra cover!

Jag är ingen enorm coverfanatiker, direkt. Jag kan uppskatta dom, men oftast är det originalet som föredras. Free Fallin', är dock ett lysande exempel på en cover gone-excellent. Och då är det John Mayers variant jag menar, ingen annan. Har visserligen inte hört någon annan variant än Mayers och originalet. Men nu är det inte Free Fallin' det handlar om, utan om en utav 90-talets (jag antar att det är från det årtioende den kommer ifrån, men if not, rätta mig!) smörigaste rockballader: I don't wanna miss a thing av Aerosmith. Men nu är det en variant med David Cook. Åh, vad jag tjatar om han, men seriously, han har så underbart skön röst så det finns inte ett slut. Här är iallafall hans variant av I don't wanna miss a thing, och jag älskar den.


så ja, give it a shot, och se - eller snarare hör - ett bra exempel på en alldeles superb cover!
ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0