Fröjd(er) för ögat

Sittar och dregglar framför Topshop och Weekdays webbshop. Åh, vad mycket fint. Och ÅH, vad jag vill shoppa! Tur att man fyller år snart, då kanske någon snäll prick kan ta hem nånting av det jag nu hittat hem till mig nästa måndag runt fem tiden? Jaja, vad har jag spanat in för godbitar nu då?

 
Fantastiskt fin kofta från Weekday. I love it. tights, någon tjusig t-shirt, Converse (vita, of course) och en slarvigt påsläng sjal och snygga solisar. Ja, tack!


Minst lika snygg oversizad sweatshirt från samma ställe. Åh. Älskar den. Plagg som man kan bära med enbart tights och några slappa skor måste vara det bästa som finns. Det är typ en chic variant av hemmamys. Något för Paris Hilton, kanske? Någon borde verkligen säga åt henne att dumpa de där fruktansvärt fula sweatsuitsen som inte ens en liten 7-årig flicka skulle ta på sig. Herregud, hon är väl närmare 30? Skärpning!
 
Åh, om jag bara hade vågat bära denna outfit, och haft kroppen att bära upp den med så hade jag varit lycklig! Galet snyggt, blir alldeles dizzy av snyggheten. Tröjan ligger för övrigt HÖGT på min önskelista, den är helt stunning!

Fantastiskt fin top från Topshop, blev helt kär. Känns lite sådär lagomt uppklätt marinchic, typ. Matchas med svarta, basic shorts (inga såna där äckliga i sweatmaterial dock, huvva) svarta flats (eller någon annan basicsnygg sko) och fina solisar på sommaren. Frågan är bara: marinblå ränder eller röda?
 Denna pärla är minst lika snygg som sitt marinblårandiga syskon.

 Det är typ ett par såna här skor jag länge varit så himla sugen på. Fast nu sitter ju alla möjliga sorters snarlika varianter på var och varannan 14-15 årig tjej i lilla Boden, så jag tror jag avstår. Men fina är dom!
Ja, Topshop kan då det där med skor, vill jag lova! Och jag har länge, ända sedan i somras, letat efter ett par snygga, enkla gladiatorsandaler. Att dom är bruna är ett måste, och dom ska vara så enkla som möjligt. Och ända sen mina guldiga remsandaler som inhandlades för 40 pix på Indiska i somras beslutade sig för att inte hålla ihop längre i Thailand så har letandet påbörjats på nytt.
Vita tygskor är ju en riktigt klassiker, funkar alltid. Och precis som dom guldiga remsandalerna fick mina vita tygskor möta sin död alldeles för tidigt. Okej, att ha vita tygskor på skogsjogging var kanske ingen toppenidé, men å andra sidan: hur skulle jag kunna veta att vi skulle springa runt bland mossa och små "hål" med vatten upp till knäna i? Det hade nog ingen annan räknat med heller, så lite mercy, tack. Drömmen är ju ett par klassiska Ked's, men då är det ju det där med att dom faktiskt är vita. Frågan är ju hur länge dom är vita. De jag köpte i somras, som kom från Wedins, höll sig helt kritvita och fina i högst två dagar. Fast jag hade kvar dom sen ändå.

 Vita skorna från i somras före pdol. Eller före är egentligen fel att säga, för den här bilden togs torsdagkväll, alltså första kvällen av tre på superfestivalen. Poängen är iallafall att dom var vita fortfarande)
 Så här fina var samma skor som ovan efter en helg av springandes runt hela stan, dansandes och spännande möten (?).
 Och mina guldiga darlings som tyvärr gick och dog i Thailand.

rip, sweethearts!

nu ska jag ta och firra lite musik, sen ska jag smorsla in min vidrigt vintertorra hud (solbrännan försvinner med en rasande fart, hjälp!) och sen är det good night.

ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0