My dear we're slow dancing in a burning room

Bra låt det där, måste jag säga. Slow dancing in a burning room, alltså. Liveversionen som finns med på Where the light is är helt magisk, blir aldrig less på den.

Sitter iallafall här vid datorn (duh) och väntar på att min första lektion - teater - ska börja. Känner mig faktiskt relativt utvilad, än så länge. Frågan är hur utvilad jag kommer vara ikväll, efter att ha varit barnvakt åt fyra barn, åldrarna 2-15. Men det ska nog gå rätt bra, är bara löjligt nervös, med 2-åringen kommer ju en hel del ansvar, så som att typ aldrig släppa ögonen från honom, byta blöja och fixa välling. Men det ska nog gå bra! Blir som en "testomgång" nu ikväll, det rör sig bara om ca 2 timmar, så det ska nog gå ganska bra. Hoppas jag.

På fredag kommer mina dear friends - Sara, Sara, Anton och Emil (och kanske Amanda) - till mig, på lite "födelsedagskalas". Blir att gotta lite med fika, chirre och godis osv, se film och bara ha det trevligt, typ.

Blev en lugn kväll igår, fixade bara lite med mobilen, att flytta över låtar och bilder, vilket jag till slut lyckades med, sen såg vi Andra Avenyn i Annas sovrum, innan jag gick och lade mig i sängen och läste min nya bok, Ljudet av ditt hjärta, och åt lite godis som jag fick i present. Sen borstade jag tänderna, satte igång min sedvanliga lyssning av musik tills jag somnade, och i vanlig ordning var det James Morrisons Songs for you, truths for me som rörde sig i min stereo.

Men nu ska jag kila, börjar typ nu,
ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0