en helt vanlig måndagkväll @ casa del Lindgren

så här kan det se ut då jag och Amanda lämnas ensamma hemma i någon timme en måndagkväll:

Jag sitter och tar det piano framför tvn, och så hör jag hur hon skriker - en trappa upp - "HJÄÄÄÄÄÄLP!" så jag rusar upp, såklart, tror ju att något har hänt. Men då jag kommer upp så ser jag att hon sitter helt lugnt i soffan, så jag frågar vad som har hänt. "Det är typ en geting här någonstans... DÄR ÄR DEN!!". Jag vänder mig om och mycket riktigt, vid fönstret sitter en geting och filurar. Jag tänkte vara smart och vifta lite så den skulle flyga ut, balkongdörren var ju öppen, men så tvärbyter getingjäveln håll och flygger rakt mot mig och mitt face. Så jag börjar skrika, springer iväg (hallå, den j a g a d e ju mig!) och Amanda kommer skrikande efter mig, och så stänger vi in oss i sovrummet, sitter där i några minuter. Sedan öppnar vi försiktigt dörren och stänger dörren (vi vill ju inte gärna ha gäster i sovrummet ikväll) och springer ner för trappen.

en helt vanlig måndagkväll var det, ja.

vad har ni för er ikväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0