it's over!

åhhhh, nu är jobbet slut, fy vad trist. Gårdagen blev kalaskul, tre spelningar i en hel rad efter varandra, först på Midgårdarna, som skulle kunna vara ett utav de trångaste ställen jag någonsin spelat på. Vi fick stå bakom varandra vid flera tillfällen, lite illa. Men det var kul att spela ändå. Sen begav vi oss till Erikslund där vi skulle ha nästa spelning. Tror nästan att vi var rekordsnabba med att rigga upp allt, vi var bara (ja, i vårat fall så får jag faktiskt säga bara) 10 minuter sena. Sen åkte jag, Sara och Cathrine och köpte en cigarr åt Göran, som vi skulle ge i present åt honom för all hjälp han gett oss under dessa tre arbetsveckor. Sen åkte jag och Sara in till stan, lånade hennes busskort och pallrade mig hem. Slängde i mig lite mat, promenerade med hunden och fixade mig. Sen promenerade jag ut till storvägen, där Cathrine plockade upp mig. Vi åkte till Sörbyn, där det var ett himlarns drag på spelningen, var väl cirkus 50 pers i publiken och på både 34an och En gång jag seglar i hamn var det fullt ös med allsången, så himla mäktigt! Jag förstår då verkligen varför artister faktiskt vill vara med i Allsång på skansen, skitcoolt. Inte för att musikcafé med allsång i Sörbyn kan jämföras med Allsång på Skansen. Varken på tv eller in reality. Utöver allsång i "fullt ös medvetslös"-klass bjöds det på en hel del skratt (lyckades bland annat med att i stort sett ha sönder ett bord) och supermegagott fika som dessutom intogs med kanonbra sällskap, trevligt!

Efter spelningen cruisade vi till stan, till casa del Göran G, kirrade en massa käk, agerade grillmästare jämsides Cathrine och Olle och skrattade och hade det mucho trevligt. Vi hade ju såklart också en hedersgäst; Jesus. Eller ja, han heter ju inte så, utan han lystrar annars till Aaron, men Jesus har liksom bara fastnat efter musikalen... Precis som textraderna Crucify him! Haha, ja, ganska internt, väntar mig inte att någon ska förstå direkt... Förutom kanske Sara? haha

Kvällen var iallafall fylld av skratt, myggbett, god mat och sällskap. Det skrattades en hel del åt 5-dollarsleken bland annat... Hahha. Ja, trevlig kväll, kort sagt!

Börjar tro att det är något seriöst fel på mig... De som känner mig vet mycket väl att jag är hungrig i stort sett 24/7, dröjer inte länge efter en måltid förrän jag gnäller att jag är hungrig. Men, hör och häpna, idag har jag ätit 4 Digistivekex och 1 tekaka. Sjuk? I think so.

Imorgon ska jag lyxa till det rejält och ta sovmorgon, underbart. Sen ska vi städa och fixa lite på altanen, och kanske sola lite, om vädret tillåter. Kanonfint!

och ikväll har jag för första gången ever cyklat med en hund. Lite läskigt, men det gick bra. Whosh, det blev ett långt inlägg. Men nu ska jag laga mat!

hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0