livsnjutning

Friday Night Lights + Mintkrokant = livsnjutning. Underbart.

Haha, måste bara berätta om mina och Amandas bravader ikväll. Vi kände oss väldigt chipssugna, men ingen kände sig sugen att skjutsa oss till närmsta ställe där det kunde tänkas finnas chips, så vi tog saken i egna händer, helt enkelt. Att plocka fram cyklarna och ta en tur kändes som en kanonidé. Men det var dåligt med luft i båda cyklarnas däck, så vi rotade runt i garaget och letade efter en cykelpump. Hittade till slut tre stycken. Varför vi har tre cykelpumpar vet jag ej, men vi lyckades, efter många om och men, iallafall pumpa däcken. Måste sett väldigt roligt ut. Vi fick båda för oss att ta på oss klänningar, sminka oss och hela faderullan, och 10 minuter senare står vi ute och pumpar cykeldäck. Till slut hade vi iallafall luft i däcken, och vi trampar iväg. En massa skratt och flams kantar vägen, såklart, och vi beslutar oss för att cykla till Bergsviken och besöka Ica Supermarket för att inhandla våra efterlängtade chips. Väl i Bergsviken så tar vi en lite annorlunda väg, en väg ingen av oss cyklat förut. Vi ser en grå byggnad och tänker direkt "YES, framme!" det visar sig dock vara en fiske- och fritidsbutik, och båda utbrister "vart FAN är vi?!". Efter lite snokande så ser vi ju att Ica ligger ett par meter bort. Vilket vi såklart signalerar åt den andra med ett högt och ljudligt "AHA, DÄR ÄR DET!" och pekar och viftar vilt mot affären. Vi handlade lite smått och gott, chips, dip och lite dricka. Sen cyklar vi och chillaxar utanför Preem, där det finns en skatingramp. Vi brukar hänga där lite då och då, och jag vet inte varför, men varje gång vi är där envisas vi båda med att ta oss upp till den där kanten, och varenda gång har vi problem med att ta oss ner, i synnerhet jag. Idag klättrade jag ner från skiten. I klänning. Avancerat värre. Och, från en sak till en annan, då vi åkte tyckte vi att det var en kanonidé att ta med oss kameran, för att fota lite. Vilket vi givetvis inte gjorde, vi är ganska lata på den fronten. Den fick följa med in på Ica, vi handlade, åkte till Preem och så säger vi plötsligt "vart fan är kameran?!", bara att cykla tillbaka till Ica, med hjärtat i halsen och fingrarna i kors. Fick stå i kö ett tag, så jag hann arbeta upp en rejält skenande puls innan jag kom fram och återfick kameran, och hjärtslagen minskade sakta men säkert till en mänsklig takt. Annars har det varit en grym kväll! Händelserik, men riktigt jäkla grym.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0