when life gives you lemons, you make lemonade

åh, nu spelar dom Ljuvliga ungdom på radion - CATHRINE, jag tänker på Cathrine! Åh, henne kommer man sakna i höst, världens gladaste och trevligaste människa.

sitter iallafall och drömmer, tillsammans med Sara, om en studentresa nästa år. Och nu är det faktiskt inte en utlandsresa vi snackar om, utan festival. Med en Hultsfredfestival som är i fara drömmer vi för tillfället om de andra alternativen, och just nu så står peace & love högst upp på önskelistan, med tillhörande tågresa, förstås. Seriöst, hur grymt hade inte det varit? Gänget (+/- ett par stycken), en massa bra musik, festivalmat, TÄLTA, party... Ja, ni hör ju hur grymt det låter, eller hur?! Det är just nu bara en dröm in the making, men vem vet, om mindre än ett år kanske vi kutar runt där i Borlänge och lever livet som glada studenter. Och på tal om studenter, jag har inte riktigt kunnat greppa det faktum att nästa vårtermin, 2010, så är det vi - ESMK07, och alla andra 07or - som står där på vallen och gastar för full hals att vi har tagit studenten. Galet. Lite underbart, lite ångestframkallande. Frihet. Fast med den där friheten så kommer ju en hel del annat också... Som att man måste skiljas från klasskompisarna (och framför allt GÄNGET, liksom!), faktiskt göra något för att ha en framtid osv. Och alla kläder! Eller ja, det rör sig om två ynka, men ack så viktiga, klänningar, men ändå. Och vem ska man gå med på balen? Många frågetecken som måste rätas ut innan dess, minst sagt.

Men, back to reality, nu ska jag kolla bussresor och sedan ta itu med disken... blä. Kan riktigt höra hur den hånskrattar åt mig där ute i köket, och just därför gör jag verkligen allt för att dra ut på det in i det sista. Disk är verkligen inte min grej alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0