life is pretty damn good right now

yeah, på tisdag nästa vecka kl 08.40 sitter jag på buss nummer 14 på väg mot luleå för att umgås med mina underbara vänner, grymt! Ingen aning om vad vi kommer att hitta på, men det blir nog super ändå. Gud, vad jag längtar. Fast det är visserligen rätt mycket jag längtar till just nu... Som sagt, livet flyter på bra just nu. Förhoppningsvis är mina kära vänner lika sugna som jag själv på att dra en runda på stan, ett gäng sommarreor pågår ju lite överallt, och jag är i stort behov av ett par nya byxor. Och ett par jeans också, för den delen. Har iallafall ett major mission som jag hoppas är done före tisdag: kurera mina öron. Jag har alltså fått skavsår (eller något liknande iallafall). I mina öron. Från öronpropparna till mp3-spelaren. Dude, jag visste inte ens att man kunde få det, men jag är då iallafall ett levande bevis på att det visst kan hända. Tills vidare så får jag somna till musik som kommer ur högtalare. Jag tillhör nämligen de konstiga typer som inte kan somna utan musik. Är det för tyst (ingen musik, med andra ord) hör jag istället en massa andra ljud som jag ligger och irriterar mig på, men om jag har musik kan jag fokusera på den, slappna av och till slut också somna. Vissa låtar går ju förstås bättre att somna till än andra. Just nu gillar jag att somna till Ochrasy med Mando Diao. Slow dancing in a burning room med John Mayer funkar också superbra. Eller förresten, de flesta Mayer-låtar funkar då det gäller att få mig att somna. Brukar ligga och lyssna på låtarna från Where the light is och så kan jag somna till i någon minut, vakna och upptäcka att jag är på ett helt annat ställe i låten, alternativt att jag är på en helt ny låt.

Vilken låt gillar du att somna till? Eller finns det något annat som får dig att somna, som funkar bättre än något annat?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0