*

hoho, tredje dagen på världens bästa sommarjobb är finished. Så jäkla kul! Kommer aldrig vilja sluta jobba, så roligt som vi har. Just denna dag har utan tvekan varit veckans höjdpunkt so far, med bland annat gåshudsframkallande blåsduetter och visselsolon som förgyllt dagen. Och GODIS. Tydligen så hade den andra gruppen - bäbisgruppen, som vi kallar dom - bett Göran köpa godis åt dom, vilket han också gjorde. Våran grupp blev aldrig informerade om detta, förräns efter ett tag, då burken var halvfull. Så Göran åkte och köpte en enorm påse åt oss. Och tro mig, han kunde sitt godis, minsann! Gött som tusiken var det iallafall, men jag tvivlar att det är speciellt mycket kvar. Underbart var det då utan dess like. Påbörjade ett ständigt ofärdigt projekt; pentryt i estetflygeln. Det är en massa disk och skräp som ska plockas bort. Dessvärre är det stopp i avloppet, så vattnet vill inte riktigt rinna ner i den hastighet som det ska, så jag har fått diska i omgångar, och mellan gångerna så har jag gått och plockat lite skräp, varit ut på gården och plockat blommor, torkat bordet och gjort fint. Det blev då uppskattat av de andra! Imorgon så ska jag avsluta detta projekt, måste åka med bussen 07:02 (idag igen), så jag har en halvtimme att döda, och då kan jag lika gärna göra nånting vettigt, det funkade inte riktigt med min lilla "powernap" i morse, blev att jag käkade frukost och målade naglarna istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0