if we fight what's true, will we ever be?

hoho i stugorna! Veckans kanske roligaste dag har idag varit veckans segaste. Kom hit strax efter nio, väntade ett slag, och så får jag veta vi inte har någon teaterlektion, så det blev lite ströhäng, var trött och hungrig som en bäver, låg och tog det piano i soffan, väntade, gick runt och gjorde absolut ingenting, väntade lite mer, sen gick vi och åt lunch, piggnade till lite då, sen lite mer soffhäng och sen ensemble. Vi måste ha varit världens tröttaste grupp, då inte jag gäspade så var det någon annan i gruppen. Men allt gick fint, vi börjar sätta No Woman No Cry riktigt bra, och vi börjar få lite fart på Oh, vilken härlig dag också, bara lite gorm där i mitten. Så vi lär ju skriva upp oss på Bautalistan på fredag med dom låtarna, plus Judy min vän och Eloise. Det blir nog finfint!

Idag kommer mami och hälsar på oss. Eller, rättare sagt, hon är redan här, men eftersom jag inte är hemma ännu så blir det inte riktigt samma sak. Jag hoppas att hon har med sig lite fina tygbitar (kläder) från den kungliga hufvudstaden, så man kanske har något fint att ha på sig i helgen, då Mathias, min kära vän, blir 18 år. Arton jävla år. Och i tolv av dessa har vi känt varandra. Livet går lite för fort ibland. Sen ikväll ska jag nog cykla till stan och se ettorna och treornas Jazz- & Bluesfestival, blev så sugen att åka och titta. Kanske kan dra med mig mamma?

Igår var jag, Sara, Sara och Emil hos Anton och filmade våran engelskasaga. Jag och Sara skrev manuset tillsammans hos henne före vi åkte till Anton, och det blev svinbra. Fast det var typ bara vi som tyckte det. Men slutversionen blev grymt, bara två småsaker kvar. Är dock orolig att det bara är vi som kommer tycka att det är roligt, haha. Men det är snart klart iallafall.

För tillfället är jag täppt som en eskimo, nyser, näsan svider/kliar och ögonen är inte heller att leka med. Fint. Allergier är ju verkligen underbart... Eller?

Min helg kommer spenderas i luleyo, fredagkvällen påbörjas hos min kära, nästan 18-åriga vän, sen till Amanda, lite mys hos henne och sen sover jag där till på söndag, SWEET, det var sjukt längesen jag sov där. Jag förväntar mig premiärbad, lite godis och utomordentligt mys. Kanske pyser till stan och glor lite på lördag. Om nu inte allt är stängt.

För övrigt så fick jag MVG I FILMKUNSKAP, sjuuuukt nöjd jag är! Hade förväntat mig ett VG kanske, men det skadade ju inte alls. Det gjorde min dag, helt klart.

nu ska jag gå och ha svenska, så man kanske tar sig hem under detta dygn.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0