sommar, sommar, sommar?

Just nu känns det onekligen tveksamt... Vädret är pissdåligt, bara regn, mulet, grått och blåst. Japp, pissdåligt var ordet. Och det är kallt ute, huja, går fortfarande med min jacka som vanligtvis inte lämpar sig att bäras efter att Maj gått och blivit Juni, men nu är jag så illa tvungen. Om jag inte vill frysa häcken av mig. Tur att jag har världens kick-ass jobb som väger upp för allt detta gråa och tråkiga med god, mycket god, marginal. Fint. Medans vi repar och sliter (fast okej, det kan ju ifrågasättas) för fullt så droppar lite spelningar in, kul! Nästa vecka så ska vi göra två gig på Boden Alive, ett på onsdag och ett på fredag, då vi kommer agera förband åt bland andra Markus Fagervall. Och på onsdag kommer vi även att spela på ett café i Unbyn. Åh, jag älskar mitt jobb! Sedan att jag ägnar dagarna åt att - förutom att spela, förstås - umgås med ett gäng kick-ass människor gör ju inte saken sämre. Dock så har väl just denna dag varit lite sisådär, alla var ordentligt trötta, det gick inte många sekunder mellan gäspningarna, och sen efter lunchen idag har jag mått pyton, känt mig snurrig, hängig och bara allmänt dåsig. Men jag tog mig trots det igenom dagen, mycket tack vare att killarna bjöd på ett sjuhelsikes bra klarinett- och saxofonspel, seriously people, man får gåshud. GÅSHUD. Underbart. Och så såklart en massa skratt och flams. Ska snart promenera till Bossevallen och se knattarnas fotbollsmatch, sen hade jag planer på att däcka i soffan framför Paris Hilton; My new BFF. Tragiskt program, men rätt underhållande. Och då har jag och Sara en snackis för imorgon, haha. Imorgon ska jag i stort sett bara stiga upp, klä på mig och åka buss till skolan. Orkade inte cykla hem från skolan, pga min mystiska efter-lunch-åkomma, så Cathrine skjutsade hem mig (tack!), vilket innebär att min cykel står kvar på skolgården. Så jag kommer ta bussen från Björns 07:02 (GÄSP), ta en powernap på skolan och inta min frukost på plats. Fint? Not so much. Död åt lokalbussarnas sommartider.

men först ska jag checka och se om diskmaskinen är klar.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0