SOMMARLOV!

känns ju rätt sweet, ja. Veckan har varit grym på många sätt och vis. Bauta, trots väderstrulet, gick finfint, alla var mucho duktiga och proffsiga. Sedan har jag attendat småkottarnas skolavslutning, fint. Och igår så var det då dags för my very own skolavslutning. Inget vidare märkvärdigt eller avancerat. Åtminstone inte för min egen del, men för studenterna är det ju ett himla galej. Började faktiskt längta lite smått till nästa år, då det är vi 07or som tar studenten. Fast jag vill ändå inte, det innebär ju att vi måste skiljas från varandra och det vill åtminstone inte jag... men än är det ett år kvar. Steg iallafall upp ungefär samtidigt som tuppen igår, duschade och fixade mig. Sen drog jag till skolan, väntade på mina classmates, sen blev det chillhäng i klassrummet tillsammans med klassen + ettorna, fikade och surrade en massa, sen blev det filmtittande i C-sam, Karin, Maggan och Lisa hade gjort en film, och jag höll tamigfan på att dö, helt hysteriskt kul. Sen spatserade vi bort till Vallen och satte oss på läktaren, för att agera åskådare till studentceremonin. Det var mycket fint, men fy fan vad det var varmt. Höll på att smälta bort likt chokladen som dumt nog befann sig i min väska. Tur att jag i sista stund bestämde mig för att vara barbent. Hittade ett CD-fodral i väskan som fick extraknäcka som solfjäder, men den hjälpte ju sådär. Såg iallafall hela ceremonin, trots att den var äckligt långdragen. Sen gick jag och såg utsläppet innan jag - med värkande fötter av blåsor och skoskav - vandrade in till stan, för att träffa Linnea och Therese och se studentkortegen.

Sen åkte vi hem och tog det piano. Såg filmen Wild Child med Linnea. För att vara en film som riktar sig åt tjejer mellan 10 och 15 år så var den faktiskt riktigt bra. Kvällen avslutades med mys framför tvn, vi såg My best friend's girl. Helt okej film, den var ganska... Skum i början, fast den återhämtade sig framåt slutet. Ovant att se Kate Hudson i en sådan roll. Dane Cook, som också medverkar i filmen? Not so much. Men riktigt kul film där emellanåt. Lite tragiskt kanske att de gånger jag skrattade mest var antingen då folk gjorde illa sig eller bara... Såg riktigt dumma ut. På andras bekostnad, pretty much. Ska inte gå in på detaljer, utan ni får se själva istället.

Idag har jag inte gjort något särskilt, steg upp, käkade frukost framför tvn, promenad med hunden och sen har jag rensat ogräs i rabatten. Fint. Något som inte var lika fint var alla myggen som var ett otroligt irritationsmoment under... Ja, hela förmiddagen. De kan verkligen förpesta ens liv.

för övrigt så är Alex Pettyfer - som medverkar i Wild Child - en riktig pudding, hehe.

dags att kila,
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0