it's time to let go of what we have

happ, jag som hade hoppats på stekjäklaväder, och vad får jag? Lite halvdassigt väder, ena stunden är det soligt, lite blåsigt & lite småvarmt, nästa stund är det back to Oktober-vädret, med en himmel täckt av moln så regntunga att dom nästan störtar i backen. Men, jag är glad ändå! Testade pannkaksreceptet, och det var inte fy skam, smakade nästan som Thailand. Fast, inte riktigt, förstås. Men det är helt klart värt att prova, för det är gott som tusan. Övertalade kusinen att prova och jo visst, nog blev han fast alltid. Och jag kan ju inte klandra han direkt, det är ju sååå gott!

John skulle till hans kompis i Öjebyn, så mamma åkte och skjutsade han dit, och jag hängde med som resesällskap. Blev att vi åkte och handlade lite efteråt, köpte schampoo och chokladsås. Sedan blev det film för hela slanten, hyrde tre filmer - Charlie Bartlett, Changeling och någon hundfilm - och köpte tre filmer - The Bucket List (yessss!), American Crime och en annan jag inte minns namnet på. Började filmtittandet med Charlie Bartlett, en film jag velat se i typ ett år, men den har inte kommit till Sverige förrän nu, så jag tog chansen. Och jag blev inte alls besviken, den var riktigt, riktigt bra! Ingen feel-goodfilm direkt, men helt klart något jag kan tänka mig att se igen. Så om ni vill se en bra independence-film så är det ett riktigt bra alternativ. Årets Napoleon Dynamite, typ.



Kunde inte hålla mig för skratt då jag nyss hörde mamma prata med min kusin en trappa upp. Mamma frågade "Vad gör du?" och John svarar "Ser på The Bucket List". Till saken hör att min kusin är - vilket jag säkert nämnt förut - 11 år gammal, och jag vet inte om det är så himla vanligt att 11-åringar tittar på dramafilmer, till exempel The Bucket List. Men lite stolt blir man ju.

Nu ska jag plocka i diskmaskinen,
ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0