blä

sitter och läser en massa bloggar och dör av uttråkning. Väntar på att en viss person ska vakna från sin "powernap". Undrar om han är medveten om detta, som jag snodde från susning:

En powernap är ett slags snabb-tupplur. Det "sägs" att den optimala powernapen är på 20 minuter, vilket är den "aktiva" sömntiden. Är man trög på att somna krävs alltså mer än 20 min, totalt.

låt mig också tillägga att då han sade att han skulle "sova en liten stund" var klockan typ tre eller fyra på eftermiddagen, alltså har han sovit i typ 9 timmar. Starkt jobbat! Kanske tar världsrekordet i världens längsta powernap? Börjar, om inte annat, ana att han kanske dött där i sängen. Men man ska inte vara för säker, vill minnas att det tagits evighetslånga powernaps lite då och då dom senaste dagarna, så jag börjar vänja mig, haha.

Var ju som sagt på stan idag, och jag hittade nog världens kanske finaste jeans. Perfekt färg, sådär ljusa och fina utan en massa jobbiga detaljer, och så var dom trasiga och fina på benen. Jag blev kär. Men i ren lathet köpte jag dom inte. Jeansshopping är minsann en krånglig sak, det ska provas och gormas, och det är sällan jag hittar ett par som faktiskt passar och som sitter snyggt. Kanske blir att slå till då nästa studiebidrag ramlar in? Fast då ska jag visserligen köpa presenter åt Linnea, två singstarspel för typ 400 spänn, det är minsann rea på Åhléns, det gillar vi! Och så ska jag vara snäll och köpa ett decilitermått åt Anna, vi har bara ett hemma som ligger parkerat i mjölburken, plus att det är trasigt. Så jag ska faktiskt offra typ en tia för att köpa ett nytt, kanske två åt henne. Och lite servetter. Bara för att jag känner mig lite snäll ibland.

Sitter och kikar runt på lite bilder och annat och åh, vad jag längtar till sommaren! Tjatar om det som en besatt, jag vet, men hallå, vem längtar inte till sommaren? Jag menar, sitta där, någonstans i Piteå (helst av allt, förstås) steka i solen med en mjukglass i handen. Hur underbart låter inte det? Men å andra sidan, nu är jag ju 18 = gammal, kommer - mest troligt - att bli massvis med jobb, så jag får minsann ta vara på dom där lediga stunderna. Men pdol ska jag då ändå banne mig åka på, det är ju nästan en högtid. Fast å andra sidan så leder ju allt jobb till en helt klart värd grej i december: thailand. Och sen ska jag spara till både körkort och drömkameran, minsann! Och till sist då så kanske jag kan flytta hemifrån. Då jag är sisådär 30 bast, kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0