I hijacked a rainbow and crashed into a pot of gold

Fint väder. Det är helg. Jag är i Piteå. Livet känns rätt underbart just nu, ja. Hemskt lång och seg dag. Började gårdagen med engelska, en lektion som jag dessutom kom försent till. Dock så berodde detta på min kära cykel. Och någon vänlig själ som tyckte det verkade som en bra idé att leka med växlarna på cykeln, vilket resulterade i att den var jättejobbig att cykla med. Men, jag tog mig fram till slut, dödstrött och svettig. Trodde dessutom jag skulle svimma, var kokande varm och yr. Men, jag återhämtade mig snabbt och stabilt. Sen hade vi svenska, där jag, Sara och Nikolaj arbetade rätt effektivt om Selma Lagerlöf och sen hade vi lunch. Gick dit med Sara och Emil, tvingade i mig två parisare mest för att jag var sjukt hungrig. Sen gick vi till stan, Sara skulle lämna sin väska hos sin pappa och jag gick till banken en snabbis. Sen gick vi till Coop, jag och Emil köpte glass, vi delade på en förpackning Dumle-glass med fyra småglassar, så vi fick två var. Billigt och bra! Och så fyllde jag på min mobil också. Sen var det tillbaka till skolan för att ha matte. En lektion som gick vidrigt segt, det dröjde oroväckande få minuter innan Björn halvt exploderade. Fast vi gillar han ändå.

Sista lektionen hade vi historia, då jag, Emil och Sara gjorde några frågor innan vi slutade. Sen gick jag upp till stan, återlämnade några böcker på stadsbiblioteket och sen gick jag till Hemköp, köpte en Cola (!) innan jag gick till bussen. Hamnade i gott sällskap åtminstone halva vägen, Emil, Sara, Tobbe och Kalle åkte med samma buss. I luleå mötte jag upp Amanda på busstationen, gick på stan en stund med henne innan vi, plus mamma, tog bussen till piteå. En middag och en massa svammel senare bestämde vi oss för att åka till Coop och inhandla lite gott inför kvällen. Kan faktiskt stolt säga att jag inte köpte en enda godis igår! Köpte vindruvor, babyplommontomater, paprika, gurka och morötter för att kunna dippa. Gott som attans var det iallafall, och det tog gott på samvetet också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0