the sun is coming up easy

God morgon, god morgon, gott folk! Har precis pallrat mig ur sängen, ätit lite yoghurt, med smak av hallon och rabarber, somrigt! Och på tal om somrigt, just nu - as we speak - så spelas Ted Gärdestad på radion, och det om något är väl ändå somrigt?

Sitter och lyssnar på Paolo Nutini, JCS-låtar, Rascal Flatts, Kings of Leon, Michael Bublé, Ron Pope och Alexander Rybak. En salig blandning, kort sagt.

För övrigt så älskar jag Sunny Side Up, Paolo Nutinis nya album! Det är cirkus, helt bananas, lite Johnny Cash-influenser, sunshine, retro, swing och en himla massa annat! Känns så somrigt så hälften vore nog. Och det är så mycket blås! Ni som läst min blogg ett tag kanske vet att jag älskar låtar där det är blåsinstrument inblandande. Om inte, så vet ni det nu.

Nu ska jag ta och fila på en liten protestaktion.

tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0