and I would like to hold on to this

Hu, då var det måndag igen. Och dagen - och därmed också veckan - startade ganska uselt. Lyckades försova mig två timmar. Missade alltså idrotten. Eller, jag vaknade strax innan den skulle börja, så jag tog det ganska lugnt, duschade, åt frukost och fixade mig. Skulle ju ändå inte hinna till idrotten i tid, så det var lika bra. Sen promenerade jag till skolan, rätt skönt, vädret var fint, men det blåste, vilket pretty much sabbade min frisyr som jag så omsorgsfullt fixat. Väl på skolan grattade jag Anton, som fyller 18 år idag, och jag var faktiskt den enda som hade gratulerat han utan att han behövt påminna. Så det kändes ju rätt bra. Gick upp till fiket med Sara, köpte en macka, eftersom jag började min lektion om 15 min, och att stressäta är inte min grej. Så det blev att fetta i sig en kycklingmacka med currydressing... Känns ju så här lagomt fun då man läst Idas blogg. Men kul att en av Idorna i klassen är hurtiga iallafall!

Såg för övrigt någon sån där "bakom kulisserna"-grej för filmen Dumpa honom, med en ytterst stjärnspäckad rollista; Jennifer Aniston, Scarlett Johansson, Drew Barrymore, Ben Affleck, Ginnifer Goodwin och en massa fler. Filmen är baserad på boken som heter Dumpa honom - han vill faktiskt inte ha dig, eller något liknande. Våran engelskalärare läste upp lite bitar från boken, och det hon läste kändes väldigt peppande och inspirerande, och filmen kändes som ett kul sätt att vinkla allt som boken förmedlar. Hoppas att den finns på biblioteket, är jättesugen att läsa den! Känns dessutom väldigt peppande att läsa med tanke på mina kärlekstroubles. Men, trots mina halvdeppiga moments igår så känns det ändå som att det kommer att vända. Jag har en positiv känsla, hoppas bara det håller i sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0