a friend like you always makes it easy

Så där ja, då har man varit och gjort stan osäker! Blev en ganska givande, men billig, runda på stan. Var in på MQ en stund, och det var som att vandra in i en godispåse! Massor av glada färger, blommor och härliga mönster. Hittade två jättesöta toppar (lite väl dyra dock; den billigaste kostade 600 kr) och en kort, silkig jacka, tror den var marinblå, med små blommor. Carlings hade också hemskt fina saker.

Och på tal om Carlings... Det första jag gör då jag kommer in är att göra bort mig. Klassiskt. Har inte varit i Piteå på typ en månad, så därmed har jag inte heller besökt Carlings i Piteå, som för övrigt håller toppklass, på lika länge. I vanlig ordning går jag direkt vänster - där ligger ju tjejkläderna. Trodde jag, ja. Dom har tydligen bytt plats på tjejkläderna (igen), nu är dom på samma ställe som förut. Detta var ju inte jag medveten om, och efter ett tiotal sekunder inser jag att tjejkläderna ser väldigt... Stora och manliga ut. Tittar upp lite mer, och inser att jag står bland killkläderna, varpå jag - högt och tydligt - utbrister "oj fan! Dom här kläderna var inte här förut!" vilket den megasnygga expediten givetvis hör, och svarar "eh, ja... vi gjorde om för ett tag sen". Höll på att skratta ihjäl mig! Det börjar bli en dålig ovana det där, att jag ska säga helt fel saker, vid helt fel tillfälle. Typiskt, åh så typiskt. Men, jaja, sånt händer. Gotta love it! Eller ja, inte jag direkt, men Amanda tyckte då att det var kul... Roligt att man kan förgylla någons dag iallafall.

nu börjar det dra sig mot middagstider luktar det som, grillat och en massa mums till middag idag.

peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0