VEM TÄNDER STJÄRNORNA?

sitter och lyssnar på min sångläxa, i hopp om att lära mig den. Rätt bra låt, fin text osv. Men den är MÖRK, huja, lär bara stå och mumla! Tur att jag inte har den på termins iallafall.

Idag har jag bara tagit det lugnt, dammsugit, strykit lite tvätt osv. Sen har jag även sett Any given thursday, som dök upp tidigare i veckan (lycka), målat naglarna och fixat litegrann. Kort sagt, en riktigt slapp dag!

imorgon är det ju äntligen dags för hockeyn, är aspeppad, och på grund av mitt dåliga minne tänkte jag att jag tar fram hockeybiljetten redan ikväll, och jag visste säkert att jag hade satt den i min låda på sängbordet, men då jag öppnar och tömmer ut innehållet så är den inte där?! Gissa vem som får panik? Slutar med att jag vänder upp och ner på hela mitt rum, typ. Hittar till slut biljetten i mitt fotoalbum (?!), då kunde jag äntligen andas ut. Så nu ligger den på mitt sängbord, redo att användas imorgon. Jag längtar.

igår var det full rulle hela dagen, var först på Fabians hockeyträning tillsammans med Michaela, sen begav jag mig till skolan där det vankades öppet hus, hade kör med resten av alla kör b:are, minus några stycken. Blev ett rätt effektivt rep, fick in fyra nya låtar iallafall, så jag är mucho nöjd! Sen stannade jag kvar och lyssnade då grabbarna repade, har inte hunnit göra det tidigare, men har varit väldigt nyfiken ett bra tag nu, så jag passade på igår, och jag ångrar det inte! Så himla duktiga killarna har blivit sen ettan! Eller ja, dom var svinduktiga då också, men alltså... det dök upp gåshud flera gånger, blir lite stolt över grabbarna. Inte för att jag har någon större anledning att bli stolt egentligen, men jag blir det ändå, haha. Grymt duktiga var dom iallafall, och att få höra Sweet child o' mine som vi spelade tillsammans för ganska precis 1,5 år sedan väckte MASSOR med minnen. Sen gick jag och Michaela till Annas jobb, åt pizza och sen promenerade jag hem för att fixa mig, skulle ut på Bränna med grabbarna sen. Promenerade hemifrån strax efter halv tio, humöret på topp och med fin musik i öronen, en rätt bra start på en utekväll, om man frågar mig. Då jag är vid prästholmsskolan ungefär ringer Emil och frågar var jag är. Hinner bara svara innan Emil utbrister: "du skämtar!". Jag, som inte fattar nånting, säger bara "va?". "Titta till vänster," säger han och blinkar med billyset. Då står han typ 5 meter bort med bilen, på väg att köra ut på vägen som jag går vid. Stor risk?! Så jag hoppade in i bilen och så åkte vi till Martin får att plocka upp grabbarna. Fick mig en titt på Martins lägenhet, en riktigt mysig liten lya! Sen drog vi till Bränna och hängde där ett tag. Blev en hel del skratt och surr, men det var en helt klart godkänd kväll. Träffade Hanna, vilket var superkul, har inte träffat henne på evigheter. Sen fick jag skjuts hem av Emil, och jag stupade i säng nästan direkt då jag kom hem.

nu ska jag ta och lägga mig, blir nog en rätt lång - men förhoppningsvis trevlig - dag imorgon! PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0