LOST AND INSECURE, YOU FOUND ME

hoho i stugorna! Har blivit sjuk igen, verkar det som. Halsont, snuva, huvudet dunkar för att bara nämna några saker jag besväras av just nu. Har varit till luleå idag, på något slags "studiebesök" på LTU, vilket för min del visade sig vara väldigt givande. Var först på en föreläsning tillsammans med Sara om musik och media. Sen gick vi till någon hall där det bara var en massa tråkigt bajs. Sen gick jag till nästa föreläsning, som då rörde hälsovetenskap, vilket visade sig vara mucho bra för mig, och jag har bestämt mig för att satsa på att bli sjukgymnast. Känns som att det kommer passa mig alldeles utmärkt, då jag redan varit och nosat lite på den inriktningen ett bra tag nu. Måste dock läsa Nk B, en kurs jag i nuläget ej har, så jag ska gå till SYOn så fort jag är kurerad och böna och be på mina bara knän (om det är vad som krävs), vill verkligen få den kursen gjort redan i år, så jag slipper ta ett extraår bara för att plugga upp den kursen. Så jag hoppas verkligen att hon är snäll nog att låta mig hoppa in, även om det är lite sent påtänkt... Men det är smällar man får ta då man kommer på vad man vill utbilda sig till sådär tvärt. Förutom några föreläsningar, ett oerhört kyligt campus (låter så coolt och amerikanskt att använda ordet "campus". Synd bara att det ligger i lilla kalla hålan Luleå och inte i typ... Providence). Bjöds även på en tokgrym konsert av en rockensemble från musikhögskolan i piteå, så sjuuuukt bra! Fick Paramore-vibbar så det bara dånade om det, och för några sekunder blev jag nästan lite sugen på att fortsätta med musik. Men nej, jag har bestämt mig. Sjukgymnast it is. Vet dock inte om jag vill plugga i luleå. Det känns så... hemma, så nära, på något vis. Då jag ändå tagit studenten och kan plugga i princip vart jag vill känns det ju sådär halvlockande att plugga i en stad där jag bott i typ hela mitt liv, som numera är typ 4 mil bort. Lund känns också lockande, älskar ju verkligen Skåne, och utbildningen finns där också. Svårt val!

Imorgon ser det inte bättre ut än att lilla jag blir hemma i min ensamhet. Anna åker till Skåne (lyckost!) och de andra jobbar och är i skolan, som vanligt folk, och jag skulle göra rätt mycket för att få göra det jag med, men nej, jag ska ligga hemma och vara sjuk, minsann! Livet ser inte bättre ut än så. Så det blir att ligga och dega framför tvn all day long, invirad i täcken och filtar och hela faderuttan. Sen om jag får i mig någon mat återstår att se, har en klump som känns lika stor som ett äpple ungefär i halsen, tar emot att svälja allt som är i fast form. Vatten går ner, än så länge. Men jaja, nu ska jag sluta gnälla om mina åkommor.

Bra saker jag kan glädja mig åt för tillfället är iallafall:
- idol på fredag (go Nicklas!)
- på söndag drar säsong 7 av One tree hill igång och Gossip girl börjar igen, woho!
- om lite mer än en månad - 17e och 20e November är datumen jag håller på hjärnan, närmare bestämt - släpps John Mayers nya skiva, Battle studies, och så är det premiär för New moon. Right on!
- våran julshow har börjat ta form och fart, grymt!
- får snart hem en laddning med nya, fräscha underkläder och sockar, ett gäng böcker (nu ska jag minsann bli "en i gänget", ska börja läsa Milennium-serien som alla pratar om nuförtiden) och en film upp, jullovet är i stort sett packat och klart för min del, lär väl ligga med näsan i en bok hela lovet.
- fyller snart år! Eller snart och snart, det är ju ändå 3 månader kvar, men det känns som om det var igår jag fyllde 18, så det ska nog gå i en rasande fart.
- FARMEN! Som jag har längtat. Och inte bara jag, Sara har väl också längtat rätt mycket (hoppas jag), och snart smäller det!
- höstlov, mindre än 2 veckor kvar, och det är då efterlängtat ska ni veta. Och välbehövt.

nej, nu ska jag flytta de sista låtarna till mp3n, sen ska jag lägga mig och försöka sova.

puss&godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0