DUM-DI-DUM

god morgon, god morgon! Har äntligen invigit min kära jacka. Hade tänkt att vänta i några veckor, men kylan som infann sig igår ville inte vänta, så därför fick dunisen åka fram redan igår. Rätt skönt, önskar att jag hade tänkt på det redan på morgonen, det var så vansinnigt kallt, blött och jobbigt. Tog dessutom det dumma beslutet att ha mina svarta tygskor. Dum, dum, dum idé. Innan jag ens hade tagit mig halvvägs till skolan var skorna - och därmed också sockarna och fötterna - genomblöta och iskalla. Kanonstart på morgonen. Kutade runt i skolan i tjocksockar hela dagen, för att tina upp mina stackars fossingar. Efter skolan följdes jag och Sara åt till stan, och jag gjorde ett premiärbesök på biblioteket, som efter sommarens renovering var ljust, öppet och fräscht. Gick runt och inventerade lite, och hittade faktiskt några böcker och skivor som fick följa med mig hem; Being Nikki, A piece of cake och den som kändes allra mest riktad till mig: Guitar for dummies. Tror den passar mig alldeles utmärkt, för att uttrycka det milt. Bläddrade igenom den igår, och det såg väldigt lovande ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0