INGENKANLJUGASOMVI

hejhopp i lingonskogen! Sitter och tittar på Idol, paus just nu, så jag passar på att skriva några rader här då va. Har några favoriter, men jag har ingen stenkoll på namnet, vet bara att Erik är för mig ett klockrent val, min storfavorit just nu, men det brukar alltid tillkomma någon längs vägen. Men Felix har ju gryyyymt skön röst, hoppas han får stanna! Jag gillar ju lite unika röster, hans är som klippt och skuren för mig. Dessvärre tappade han ju allt på texten, katastrofalt. Riktigt synd. Åh, det är ju ruskigt dramatiskt det här! Eller så är det bara jag som är lite känslig, vad vet jag?

Ska strax gå och lägga mig, läsa lite och - såklart - lyssna på lite musik. Det tillhör min kvällsrutin. Och det är inte bara under kvällarna som min raring åker på, kan jag meddela er. Nej, på morgonen då jag sitter på bussen, om jag läser, städar, är ute och promenerar, hemma själv, pluggar osv... Ja, ni fattar. Den har varit en trogen följeslagare genom åren. Till Spanien, Thailand, Malmö, Stockholm har den hängt med. En riktigt berest jäkel, med andra ord.

Imorgon är det en lång dag, men faktiskt den roligaste dagen på hela veckan tycker jag. Börjar med engelska, sen gitarr, ensemble, psykologi och wallmans. Ska dessutom klämma in lite tid då jag tillsammans med mina projektarbeteskamrater, Sara, Anton och Erica, ska välja ut lite låtar till vårat projektarbete, nämligen att hålla i luciatåget på Fria Emilia, kan bli riktigt grymt! Var ju och träffade barnen i måndags, och dom verkade jättegulliga och snälla, så jag tror att vi kommer trivas som fiskar i vattnet.

För övrigt så är reklamen då konståkningskillen är på isen och åker runt lite och så kommer en hockeyspelare och tacklar han rätt brutalt så han bokstavligt talat flyger ur bild, svinkul!

Sen efter skolan imorgon, eller någon gång under dagen, ska jag förbi Coop och hämta ut min hockeybiljett (på lördag smäller det!) och så ska jag kika på en sjal och vantar, sen är min "vinteroutfit" komplett; jacka, skor, mössa, vantar och sjal. Perfekt!

nu ska jag kolla min bokning på ticnet, finfint, sen ska jag lägga mig och sova gott.

godnatt, töser&pågar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0