try so hard to say goodbye

hoho i stugan! Sitter och gör ensembleläxan, kollar balklänningar och lyssnar på musik. Bestämde mig för att bojkotta Idol ikväll till förmån för läxor. Dock så varvar jag ju läxgörandet med att kika på balklänningar, men ändå. Har hittills hittat en som jag skulle kunna tänka mig att ha på mig, men inget självklart val direkt. Typ alla ser bara plastiga och barbieaktiga ut, inte min smak direkt. Jag kommer då att fortsätta leta tills jag hittar den. Ni vet, den där klänningen som bara är "meant to be". Om det nu finns någon sådan där ute? Om det inte gör det så ska jag banne mig sy en! Om jag nu går på balen, har inte tagit något beslut ännu.

För övrigt så måste jag skaffa ett capo till min gitarr... Satt och bläddrade bland mina gamla papper och så hittade jag When the stars go blue, en gammal favorit. Jag kikade på ackorden, och dra på trissor, det var såna där busenkla som till och med jag klarar av! Det lät sisådär, men det ska det förhoppningsvis bli ändring på inom kort.

Har kärat ner mig totalt i den där parfymen jag berättade om tidigare idag, GAP Body White Ambre. Den är helt makalöst ljuvlig. Smälter varje gång jag doftar på min handled (japp, jag var in idag och lånade ett litet sprut). Och den kostade 340, istället för 360. Ingen stor skillnad. Men om någon vecka så landar underbaringen i mitt badrumsskåp, och den kommer bli en trogen kompanjon under hösten och vintern, vill jag lova. Ska dessutom investera i ett par skor. Inga avancerade skodon, bara ett par simpla, vita tygskor. Kanske ingen superinvestering nu då det börjar närma sig snö och kyla, men de funkar utmärkt som inneskor. Skönt att kunna byta till ett par lättare och tunnare skor då man trampar runt i tjocka vinterstövlar.

H&Ms skor är helt underbara. Fina och... Ja, underbara, helt enkelt. Hittade flera par i Malmö som jag blev störtförälskad i.

 
come to mama

Fick veta att vi fått vårat första serveringsjobb idag. I November, den 24e närmare bestämt, skulle det vara någon konferens där vi alltså ska servera. Grymt nervigt, men framför allt roligt. Dessutom tror jag att det är riktigt bra träning inför den stora grejen i vår. I övrigt har dagen flytit på i en seg dimma. Har varit trött, frysit osv. Har kanske lite feber/förkylning, vad vet jag?

nu ska jag flytta lite låtar till mp3n så att jag har lite njutbara tunes att cykla till imorgon.

puss&godnatt!


Kommentarer
Postat av: SaraP

Det ska bli så kul med den där lunchen som vi ska ha! :)

2009-09-17 @ 21:37:35
URL: http://sarapohjanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0